Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan overf;re filer via nett mellom to maskiner

Anbefalte innlegg

Hei Lurer desperat p[ hvordan overf;re filer mellom to maskiner som er pa samme nettverk.

Er det mulig a bytte tegnsett etter at jeg har inst. xp. Klarte selvf;lgelig a inst. med amerikansk tegnsett. Noe som syns! What an ......

Tusen takk hvis noen hjelpe meg.

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Lurer desperat p[ hvordan overf;re filer mellom to maskiner som er pa samme nettverk.

Er det mulig a bytte tegnsett etter at jeg har inst. xp. Klarte selvf;lgelig a inst. med amerikansk tegnsett. Noe som syns! What an ......

Tusen takk hvis noen hjelpe meg.

Terje

5718551[/snapback]

Hei. Glemte a si at det ikke er et tr[l;st nettverk. Vet ikke om det har noe a si.

Lenke til kommentar

Tegnsettet/tastaturet bytter du i Control panel, Regional and Language Options, Languages, Details...

Overføring av filer gjør du enkelest ved å bruke vanlig fildeling i windows. Høyreklikk mappen du vil gjøre tilgjengelig fra en annen maskin og velg Sharing and security. Husk å åpne for de adressene du vil skal ha tilgang eller deaktivere evt. windows brannmur eller andre personlige brannmurer om du har det. Det er også en fordel om du bruker samme brukernavn/passordkombinasjon på alle PCene som du skal dele/overføre filler mellom. Når du så har gjort dette kan du gå på run og skrive \\maskinnavn\mappe (bytt ut maskinnavn og mappe med navnen på maskinen og mappen). Du kan også mappe en drive via windows utforsker (Tools-menyen) eller bare ved å skrive \\maskinnavn og høyreklikke mappen du vil koble deg til. Hvis du har problemer kan du prøve med IP-adresse i stedet for maskinnavn. Det er også en fordel om maskinene er i samme workgroup .

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

kontroller at begge maskinene er tilsutten samme nettverk (F.eks. MSHOME). Det finner du ved å gå inn i "mine nettverkssteder" klikk deg deretter videre gjennom "hele nettverket" og "microsoft nettverk" til du kommer til MSHOME, eller hva enn ditt hjemme nettverk måtte hete. derunder skal du kunne finne den andre maskinen.

Alternativs kan du skrive "cmd" i "kjør" kommanolinjen. Skriv så "ipconfig" inn i det sorte vinduet som opner seg. Der vil du få inn ip-adressen til den maskinen du er på. Deretter kan du skrive inn den inn i "kjør" linjen på den andre maskinen slik: "\\198.162.1.102" Bytt bare ut med den faktisk adressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...