inoan Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvordan kommer jeg til vifta på maskinen? Den har begynt å lage sånne rare lyder når den blåser opp turtallet. Akkurat som om den har løsnet.. går det ann?? Hva kan evt gjøres?? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du kan laste ned SpeedswitchXP for å justere prosessoren oom den skal kjøre på fullt eller ikke. På "Battery optimized" er den lydløs. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Du kan laste ned SpeedswitchXP for å justere prosessoren oom den skal kjøre på fullt eller ikke. På "Battery optimized" er den lydløs. 5718576[/snapback] Det har jeg allerede gjort. Det er ikke poenget. Det er åpenbart noe galt med viften. Vet utmerket godt hvordan det høres ut når viften spinner opp på fullt turtall når cpu er under max load. Det jeg snakker om er en ulyd i viften. Som om den kan ha løsnet litt, eller et vifteblad er knukket av, selv om jeg ikke tror sistnevnte er feilen.. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Ingen som har noe tips? Er så irriterende å høre på når viften surrer opp... Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Er vanlig at slikt skjer vifter. Enten kan du prøve å reklamere på den til der du kjøpte maskina, eller ta kontakt med en databutikk og spør om de selger en slik type vifte som det du har i maskina. Er nok ikke mye du kan få gjort, muligens vil det hjelpe litt å ta ut vifta for så å olje den Lenke til kommentar
mandela Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Finnes det programvare for disse maskinene som kan regulere viftene (slik som "dell fan control")? Lenke til kommentar
inoan Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Hvordan kommer jeg til vifta? Da ryker vel garantien.. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hmm.. kan ikke gi deg et godt svar på det. Prøv å løsne opp dekselet ved tastaturet slik at du kommer ned i maskinen. Er nok mulig å løsne opp CPU-vifta derifra. Garantien blir det kanskje så som så med... Lenke til kommentar
excrucio86 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Jeg har også hatt samme problem som du beskriver, og fikk fikset det lett. I mitt tilfelle var det en kobbertråd som hadde kveilet seg rundt den lille "pinnen" som holder viften på plass. Vanskelig å forklare det skikkelig, men om åpner laptopen og skruer ut toppen av viften, der viftebladene står, og ser på undersiden, ser du hvilken pinne jeg mener. Det er svært enkelt å åpne en 1557. Se på denne adressen for videoinstruks: http://www.ingrammicro-service.de/barebone/zusatzinfos/ Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå