uthufhtrhyhfg Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvor høy nedlastingshastighet kan jeg regne med å få med telenor pluss (3000/350 kbps)?? Lurer på dette fordi jeg synes jeg det går veldig sakte.. det er sjelden det går fortere enn 60-70 kbps... Hva er grunnen til det? takker for svar! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Er du langt fra sentralen så får du ikke full ytelse, men 60-70kbps høres litt lite ut. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 3000/8 = 375 kb/sec , så spiller endel forhold inn på hva du faktisk får. Linjeavstand blandt annet. men 60-70 er altfor lite Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva mener du når du sier nedlastingshastighet? Om du irriterer deg over at det går tregt i BitTorrent eller andre nedlastingsprogram, kan dette skyldes andre ting som at du ikke har åpnet portene til de programmene, eller dårlig opplastingshastighet hos de du hetner filer fra. Prøv speedometertesten på fremsiden til Hardware.no og se om du får de 3000kbps du skal ha. Speedometer: http://speedometer.hardware.no/ Lenke til kommentar
Konge Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 DENNE ble jeg litt imponert over da den gav veldig realistiske hastigheter på også litt raskere linjer . Desverre bare 2 tester pr 10 minutt men det er å leve med . Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Konge:Den var tragisk, ga meg 2988kbps på min 2Mbit linje. Og jeg sitter over 5km fra sentralen, for en tragisk test. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Viss farten er så mye mindre bør du kontakte telenor, for de setter ned farten til folk.... de satte meg ned på 100/56 samt viss du er for langt fra sentralen får du ikke valgt den farta! edit: kan hende at sentralen er så overbelastet som til oss Endret 8. mars 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
uthufhtrhyhfg Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 På hardware.no sin speedometer får jeg vanligvis ca 3500. har også prøvd den på itavisen og får det samme resultatet der... men det står jo at det er større feilmargin på over 2mbit.. Kan det være noe med filene jeg laster ned det er noe feil med, siden det går så tregt? Jeg bruker får det meste bitcomet og dc++.. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 For en pålitelig linjetest, vil jeg anbefale TPTest og du kan f.eks. prøve å laste ned noe ifra uio.no for å sjekke hvor mye ned hastighet du har. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 På hardware.no sin speedometer får jeg vanligvis ca 3500. har også prøvd den på itavisen og får det samme resultatet der... men det står jo at det er større feilmargin på over 2mbit.. Kan det være noe med filene jeg laster ned det er noe feil med, siden det går så tregt? Jeg bruker får det meste bitcomet og dc++.. 5720088[/snapback] Når du får målt linjen din til 3,5 Mbit/s så har telenor gitt deg en bedre linje enn du betaler for. Problemet ditt er trolig at de andre ikke har god nok upload til å gi deg fullt utbytte av linjen din i de fildelingsprogrammene du nevner. Eller så er du på ”feil” hub eller har dårlige innstillinger på programmet. Det er ikke linjen din som er problemet. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) OMFG... Du må jo skrive hva problemet består i! Dette er jo bare å lure bort de som skal prøve å hjelpe deg. Du skriver i første post at du har 70kbs, mens du egentlig har 3500! Du får ringe Telenor og si at de skal senke hastigheten din til 3000.... Endret 8. mars 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 En god test speed.monet.no Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) TPtest.se er uten tvil den mest nøyaktige testen for oss her i norden. På en 3000Kbit download linje skal du oppnå 375KB/sec dersom hastigheten du oppgir er netto-hastighet. Dersom den er brutto vil du ligge mellom 300-350 i din reelle netto. Du må ta en skikkelig test på linjen før du begynner å klage. Fordu im du ikk makser linjen din på torrents eller andrenedlastningsprogrammer, så betyr det absolutt ikke at det er noe feil på hastigheten din. -Stigma Endret 8. mars 2006 av Stigma Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 OMFG... Du må jo skrive hva problemet består i! Dette er jo bare å lure bort de som skal prøve å hjelpe deg. Du skriver i første post at du har 70kbs, mens du egentlig har 3500! Du får ringe Telenor og si at de skal senke hastigheten din til 3000.... 5720725[/snapback] Hva er det du babler om? han/jeg blander vel også flittig kbps, og kbit... osv. Vis du ikke skjønner hva han mener, må du virkelig ta deg sammen. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det handler faktisk ikke om om sammenblanding av kb/Kb. Det må jo gå an å beskrive et problem uten å utelate at dette kun gjelder KUN ved nedlastinger av bittorrent sesjoner. Hvordan kunne noen vite det ut fra første post? Regner med at de fleste tolker det som at han har en 3Mbit linje som bare yter 70kbs... Lenke til kommentar
uthufhtrhyhfg Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 OMFG... Du må jo skrive hva problemet består i! Dette er jo bare å lure bort de som skal prøve å hjelpe deg. Du skriver i første post at du har 70kbs, mens du egentlig har 3500! Du får ringe Telenor og si at de skal senke hastigheten din til 3000.... Det jeg mente var at siden jeg fikk 3,5 mbit i testen kunne den ikke være rett.. Kunne sikkert vært bedre forklart,, men men.. Ihvertfall, problemet er at det i de forskjellige nedlastingsprogrammene det går trægt.. Kan noen si meg hvorfor? Og er det noe som kan gjøres for å forbedre dette? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Problemet er iallefall ikkje linja di, om testen viser 3500 så har du 3500. Det er langt meir sannsynleg at du laster ned frå folk med dårlig upload, har funnet ein torrent med få seed\leech eller ein som rett og slett ikkje fungerer som den skal. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Problemet kan jo være at port(er) ikke er åpnet i router. Da vil du aldri få høye hastigheter. Endel torrentprogram har muligheter til å sjekke dette f.eks utorrent. Du har vel en fargestatus på torrentene som er aktive. Ofte er det et gult eller grønt ikon for status på de. Hvis port ikke er åpnet, kan du sjekke i torrentprogrammet hvilken port det er (f.eks 6889). Du finner oppskriften til å åpne porter i router på protforward.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå