roolf Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Har ikke handlet ennå, men sjekket og fant en utgang på komponentkabel-delen som står i selve 360. Regner med at denne utgangen er optisk. Samtidig oppdaget jeg en optisk inngang på flatskjermen min Nå har ikke jeg surround, men litt bedre lyd burde jeg vel få? 5730243[/snapback] Jeg har også komponentkabel og kan bekrefte at dette er utgangen til optisk. Jeg har koblet den til en sourround-forsterker med godt resultat. Surround er genialt for spill. Det gir en skikkelig følelse av at du er midt i spillet. I tillegg hjelper det i skytespill siden du kan høre hvor andre kommer fra, hvor det blir skutt fra etc. Jeg tror jeg må skaffe meg et slikt headsett. Ser veldig lovende ut... Når det gjelder optisk inn til flatskjermen, så tviler jeg på at du vil merke noen forbedring. Høyttalerne på skjermen er normalt så dårlige at kabelen i seg selv ikke vil begrense lyden. Det er det høyttalerne som gjør. Endret 10. mars 2006 av roolf Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Siden DTS er det nyeste formatet vil jeg bruke det. Vet det ikke så stor forskjell på Dolby Digital og DTS, men ifølge Xbox.com kan man kjøre DTS-signal fra 360. Denne lampen lyser ikke på enheten. Har valg digital 5.1 lyd i dashbordet. Pro Logic II vil heller ikke virke. I manualen står det at denne lampen blinker 3 ganger hvis det ikke er tilgjengelig, og det gjør den. Men det er ikke så nye siden Dolby Digital er bedre, emn det skal jo virke. Kan det kanskje være Oblivion som ikke støtter DTS og Pro Logic II? Noen som vet hvorfor jeg ikke får valgt DTS-lyd Lenke til kommentar
joneoverland Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 prøver å finne dette ut selv.. så hvis du finner det ut så sier du i fra.... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Enkelt: Ingen av spillene støtter DTS. De støtter Dolby digital. Ingen av dem er DTS-merket. Det som er saken er nok hvis man setter i en film med DTS vil man få dette valget. Dette har jeg ikke sjekket ennå, men regner med at det er saken. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Som Dolby Digital, så bruker DTS en algoritme for å redusere den digitale lydinformasjonen, uten at det skal være hørbart. Mens Dolby Digital reduserer datastrømmen kraftig ned til 384kb/ eller 448kb/s som brukes på DVD filmer, så er datastrømmen til lydsporet på DTS DVD plater på 1536kb/s eller 768 kb/s. Dette skal teoretisk føre til en bedre lydgjengivelse siden mindre informasjon er fjernet. Men siden de fleste Dolby Digital utgivelser har 448 kb/s og de fleste DTS utgivelser har 768 kb/s så blir ofte forskjellen mellom de to systemene veldig små. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Så ut som et utklipp fra noe jeg lese for ikke så lenge siden på hjemmekino.no Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Så ut som et utklipp fra noe jeg lese for ikke så lenge siden på hjemmekino.no 5810782[/snapback] er nok det du Lenke til kommentar
Darx* Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ser at folk nevner at man må ha optisk kabel for å få dolby digital. Jeg har et anlegg som støtter dolby men bruker minijack overgang fra rca faktisk. Må jeg ha optisk tilkobling for dolby digital? Finnes det slik overgang i det hele tatt (rca til optisk)? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Tror ikke det finnes en slik overgang- Skal man ha digitalt signal (optisk) må dette kjøres direkte. EN slik optisk kabel koster 100,- hos Clas Olshon. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg kjøpte dette til bursdagsgave til lillebroren min men jeg syntes dette headsettet bruker vanvittig med strøm. Dette er med tanke på batterier som skal inn i sourround prosessoren. Så lenge den er på så bruker den maksimalt av strøm selv om ingen lydsignaler går igjennom. Og meget rart at den ikke har noen form for lading gjennom enheten, så du må ut med batteriene. Creative produkter bruker ikke å være så dårlig som dette mtp strømforbruk, opplading og eksternstrøm. Men ellers meget bra lyd, som vanlig fra Creative. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg skjønner egentlig ikke hvordan man kan høre surround med bare to høyttalere. Eller er det flere enn to høyttalere i headsettet? Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Fant denne kommentaren på komplett.no om den. Er veldig skuffet over dette headsettet. Så mye skryt og dill og likevel så forvirrende og med håpløs bruksanvisning som er større enn scenen på Garage i Bergen. For ikke å nevne at surround-muligheten, om du faktisk klarer å få den "på", går på batteri via en liten stygg sak som du koblet headsett inn i -- for å så koble den stygge saken inn i lydkortet (Audigy 2 NX). Så ja 2 timer med spilling så dør batteriene - og du sitter der i mørkets stillhet og fomler med ledninger mens en hersens paladin banker shamanen din i WoW. Uff! Holder batteriene virkelig bare i 2 timer ? Isåfall er det jo helt håpløst. Trenger jo da en pakke batterier hver gang man har en ordentlig spill-session.. Lenke til kommentar
joneoverland Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Fant denne kommentaren på komplett.no om den. Er veldig skuffet over dette headsettet. Så mye skryt og dill og likevel så forvirrende og med håpløs bruksanvisning som er større enn scenen på Garage i Bergen. For ikke å nevne at surround-muligheten, om du faktisk klarer å få den "på", går på batteri via en liten stygg sak som du koblet headsett inn i -- for å så koble den stygge saken inn i lydkortet (Audigy 2 NX). Så ja 2 timer med spilling så dør batteriene - og du sitter der i mørkets stillhet og fomler med ledninger mens en hersens paladin banker shamanen din i WoW. Uff! Holder batteriene virkelig bare i 2 timer ? Isåfall er det jo helt håpløst. Trenger jo da en pakke batterier hver gang man har en ordentlig spill-session.. 5815713[/snapback] jeg har dette headsettet.. og har ikke byttet batteri etter jeg fikk oblivion og det har jeg vel så langt brukt 8-9 timer på Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har ikke spilt i 9 timer, men batteriet holder stand. Dessuten kan man handle en firepakk oppladebare LR6 batterier. Disse kan man lade minst 1000 ganger. Syntes heller ikke det var vanskelig å finne ut av surrond. Settet har fått gode omtaler på nettet. Det er ikke en erstatning til fullt surround seff, men et alternativ slik trådstarter snakker om. Testet med PGR3 isted og det var saker. Lyden er i tillegg veldig ren og fin. Bassen er også veldig fyldig og fin. De medgølgende hodetelefoner funker veldig bra, men har man noe Koss til 2 laken liggede kan disse også brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå