Lexicon Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Heisann, Jeg har nylig formatert disken med fersk installasjon av Windows XP Pro og lagt inn catalyst 6.2 driver til skjermkortet mitt som er et AGP MSI X800Pro VIVO-kort. Det fungerte helt fint i 2 dager. Den tredje dagen, etter en vilkårlig reboot får jeg feilmelding når Catalyst skal lastes opp ved oppstart av Windows XP. Feilmeldingen er som følger: You do not have permission to change CATALYST Control Center settings. Please contact your administrator for further help. Driveren er installert og det fungerer å spille, men jeg har ingen mulighet til å gjøre endringer på innstillinger i driveren. Jeg har forsøkt å fjerne driveren + Control Center og legge de inn på nytt, men det samme skjer. Brukerkontoen er en administrator-konto med alle rettigheter i tilfelle noen lurer på det. Jeg har også søkt litt rundt på ATI sine sider etter denne feilmeldingen uten hell. Om noen kan hjelpe meg med dette vil jeg være svært takknemlig. Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det er ikke mulighet for at du har laget en profil inni i catalyst center? Evt kan du jo slette driverne orntlig. Og alle ati mapper. Så skulle jeg tro allt ville vært "normalt" igjen. Lenke til kommentar
Lexicon Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Det er ikke mulighet for at du har laget en profil inni i catalyst center? Evt kan du jo slette driverne orntlig. Og alle ati mapper. Så skulle jeg tro allt ville vært "normalt" igjen. 5718352[/snapback] Takker for svar. Jeg har ikke laget noen profil, har ikke rukket å gjort noe særlig etter formateringen på søndag. Jeg forsøkte å slette driverne skikkelig, ved å kjøre registry cleaners i etterkant for å sørge for å fjerne alt. ATI-mapper fjernet jeg også, men igjen fikk jeg samme feilmelding. Jeg har imidlertid funnet noe om dette på ATI sine sider: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894 (linken fører ikke direkte til siden grunnet hvordan den er bygd opp) Under Customer Care -> Solve a Problem -> Features and Functions -> ATI CATALYST Control Center -> 737-21278: Catalyst Control Center: You do not have permission to change Catalyst Control Center settings message Her foreslås det å: Rebuild the Windows WMI Repository Click Start > click Run > enter "cmd" > Click OK Type "net stop winmgmt" and press enter Using Windows Explorer, browse to %systemroot%\system32\wbem directory and delete the Repository directory. By default, the repository folder is located in the C:\Windows\system32\wbem directory. In the Command Prompt window type "net start winmgmt" and press enter Type "exit" in the Command Prompt window and press enter. Jeg utførte dette, men det fungerte heller ikke.. Hadde aldri dette problemet med tidligere drivere Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har du prøvd og rulle tilbake windows da. Ofte det fungerer. Lenke til kommentar
Lexicon Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Har du prøvd og rulle tilbake windows da. Ofte det fungerer. 5718566[/snapback] Med windows restore mener du? Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jess, det var det. Eller systemgjennoppretning som det så fint heter på norsk. Endret 7. mars 2006 av ganilsen Lenke til kommentar
Lexicon Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Jess, det var det. Eller systemgjennoppretning som det så fint heter på norsk. 5718619[/snapback] Meh.. det fungerte ikke, eller det eldste restoretidspunktet var muligens ikke gammelt nok. Forsøkte å legge inn Catalyst 6.1 istedet (vet ikke om selve Control Center er den samme eller ikke) og det fungerte heller ikke. Jeg er ikke spesielt glad i ATI akkurat nå.. Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Da må jeg inrømme at jeg er tom for idèer. Men virker som om en reinstall, en gang til, hadde vært tingen. Håper du finner ut av det i allefall. Lenke til kommentar
Lexicon Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Da må jeg inrømme at jeg er tom for idèer. Men virker som om en reinstall, en gang til, hadde vært tingen. Håper du finner ut av det i allefall. 5718791[/snapback] Ja.. må vel det. Takker for din interesse til å hjelpe uansett Lenke til kommentar
wiak Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 hva OS? xp home? xp pro? vis xp pro prøv å logg inn som Administrator ^^ Lenke til kommentar
Lexicon Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 hva OS? xp home? xp pro?vis xp pro prøv å logg inn som Administrator ^^ 5718951[/snapback] Som nevnt ovenfor, er det xp pro. Kontoen jeg logger med er en administrator konto og er den eneste brukerkontoen jeg har nå. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Har du prøvd denne lille saken: http://support.ati.com/ics/support/DLRedir...=737&deptID=894 Lenke til kommentar
Lexicon Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Har du prøvd denne lille saken:http://support.ati.com/ics/support/DLRedir...=737&deptID=894 5720224[/snapback] Takker for forslag. Prøvde denne. Den gjør ikke stort annet enn uninstall utilitien som blir installert med Catalyst pakken. Forskjellen er at her har man Repair og Modify valg i tillegg. Repairfunksjonen la bare Control Center inn på nytt og det hjalp ikke mye. Modifyfunksjonen gir mulighet til å ikke velge å installere noen elementer. Jeg tror faktisk ikke at problemet kan rettes opp ved fjerning av driveren/control center, siden jeg har fjernet bortimot alt som har med ATI å gjøre og kjørt RegCleaner, Ashampoo Winoptimizer, Adaware og diverse registercleanere som jeg er trygg på før ny driverinstallasjon. Det virker som at det er et eller annet i min Windows, en eller annen instilling (tjeneste etc) som forhindrer Control Center i å starte, eller forhindrer meg i å få tilgang. Saken er at cli.exe, som er navnet på control center prosessen, kjører ikke i bakgrunnen etter feilmeldingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå