Gå til innhold

Ny skjerm LG 915FT+ eller Sony E-430


Holmgr3N

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha meg en ny 19" skjerm i nærmeste fremtid. Så da lurer jeg på hvem av disse jeg burde velge. En kammerat av meg har denne LG skjermen, å jeg syns den er veldig bra. LG skjermen er oxo en smule billigere 300;-? Er det noen som har Sony E-430? Har litt lyst på den skjermen skjønner dere :smile:

Fra før har jeg en LG99G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Sony e400 den gamle modellen av den du lurte på.. Har vel vært godt fornøyd med den.. Det som er særlig bra er supre farger og kontrast og helt flat iogmed FD trinitron rør , men merk det er to horisontale striper over skjermen. Pga trinitron bilderøret. Ellers tja jeg kan ikke si noe om de andre skjermene men denne er vel ikke så dum.. kjører mest 1280x1024 85hz med den, men den går opp til 1600x1200 72 hz. mulig e430 har bedre specs der.

Jeg tror dog trinitron skjermene kan ha en antydning til ullen tekst .. ihvertfall i 1600x1200 og muligens en antydning til konvergens problemer, men jeg er ikke ekspert så kan ikke utdype. Skjermen min trenger også å varme seg litt opp før den blir maks skarp i bildet.. 5-10 minutter.. Vel til slutt må jeg si at Sony er vel kjent for å være bra på skjermer...

Lenke til kommentar

Jeg har selv en LG 915FT Plus, og er veldig fornøyd. Den har også en absolutt flat skjerm. Og du slipper allikevel de horisontale stripene til Sony og Viewsonic(tror de begge bruker Trinitron), selv om disse vel ikke egentelig er særlig skjenerende.

 

Eneste negative med LG'en, er at den må 'varmes' opp en stund etter at du har slått på PC'en før den finner helt tilbake til nøyaktig der du stillte den inn(jeg snakker her om geometri).

 

Litt enklere forklart; når du er fornøyd med innstillingene du har gjort i bredden, høyden, skråstilling, osv., og du slår av maskinen - når du da slår den på igjen en stund senere, er skjermbildet noe forskjøvet(ca. fem millimeter), og det tar fra fem til 20 minutter for den å komme helt tilbake til nøyaktig der du stillte den inn.

 

Dette er noe som ikke blir bedre etter hvert heller, den er bare sånn.

 

Kan være et irritasjons moment for noen, men som sagt, den retter seg opp ganske fort igjen - det virker rett og slett som om den trenger å bli varm først.

Dette er også det eneste negative jeg kan si om skjermen.

 

[ Denne Melding var redigert av: John P. på 2002-09-22 19:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...