Gå til innhold

Hiper R580W vifte-kabel?

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på å bygge PC, og har overnevnte PSU. Det er ingen ledning som går fra denne og inn til 'Power Fan' støpselet på hovedkortet, altså den som antageligvis skal overvåke hastigheten på vifta?

Noen som vet noe om dette? Blir hastigheten/tempen på PSU'en målt gjennom hovedkabelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja takk for det. Jeg så i manualen til PSUen at vifta gikk en stund etter power off.

Jeg var bare litt usikker, for hovedkortet har kontakter for to kabinettvifter og PSU vifte og CPU vifte, så jeg stusset litt over hvorfor det ikke var noen ledning fra PSUen som passet her. Kanskje jeg kan bruke denne sloten til en annen vifte da...

Lenke til kommentar

det kan du.

ellers så hadde bl.a. en den av de eldre chieftec psuene egen 3 pin ledning til vifta si. men det er mer vanlig at det ikke er sånn på dagens psuer.

btw, har en ny hiper her nå, men i atx kontakten så mangler det en ledning ca midt i. har en hiper til hjemme så kan/skal sjekke om dette stemmer, men tenkte jeg sku spørre her, er en stund til jeg kommer hjem enda, og jeg ble veldig nysgjerrig når jeg så dette.

Lenke til kommentar

Er det en pin som mangler? I 24-pins pluggen (eller 20+4)? Kjenner ikke så godt alle disse faguttrykkene... :blush:

Jeg synes å huske at jeg også merket meg dette i går da jeg bygget, men jeg er ikke sikker. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Har ikke fått startet opp enda for jeg venter på harddisken. Kommer med posten i dag.

Men det jeg merket meg var at skruehullene ikke stemte helt på PSU'en (eller kabinettet?), slik at jeg kun fikk festet den med tre av fire skruer. Går ut fra at dette ikke betyr all verden...

Lenke til kommentar

det er i 20 pin delen av atx kontakten. omtrent midt på på klips sida om jeg ikke husker feil.

egentlig er 24 pin og 20+4 pin den samme...

edit: den "gamle" hiperen min mangler også en ledning i den 20 pin delen av atx kontakten, så det skal sikkert være sånn, netshop trodde det også

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Ville bare bekrefte at det 'mangler' en pin hos meg også.

Har bygd ferdig nå, og skal starte opp for første gang etter at jeg har tatt noen backup'er fra denne PC'en. Blir spennende, for å si det mildt. Håper jeg slipper å starte opp denne gamle skurtreskeren igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...