el_salvad Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Men så kan ikke AMD bare dumpe prisene heller. Per dags dato er det vel Intel som sitter med de "billige" prosessorene. Har også tro på at Intel vil komme til å ha lavere priser også senere i år, og når de lanserer Conroe/Merom/Woodcrest, da de har mye større produksjonskapasitet, og at de nå masseproduserer med 65nm mot AMD's 90nm. Blir nok en Conroe 2,66G på meg senere iår. Endret 8. mars 2006 av el_salvad Lenke til kommentar
smy Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Ser ut som at hexus har også test conroe http://www.hexus.net/content/item.php?item=4843&page=1 De si at er et modde hovedkort som heter D975XBK . Om det er vanlig 975xe hovedkort eller noen nytt?Fant noen info om kort her vis det er helt nytt http://64.233.179.104/translate_c?hl=en&sl...05/intel_d975x/ Endret 8. mars 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
O.J Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Føler at denne testen blir litt "tenk hvor fantastisk det kommer til å blir". meningen er å skape en "hype" om Conroe prosessoren når den skal komme, og ser ut til at den er ganske vellykket. Det mest rettferdige blir vel å teste de forskjellige modellene mot toppmodellene til AMD når de kommer ut. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Litt tidlig å trekke konklusjoner ennå med hensyn på ytelse, men dersom Intel fremdeles har et betydelig overtak når jeg oppgraderer PC'en min senere i år eller tidlig neste år, så vil nok Intel komme med i kjøpsvurderingen. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Føler at denne testen blir litt "tenk hvor fantastisk det kommer til å blir". meningen er å skape en "hype" om Conroe prosessoren når den skal komme, og ser ut til at den er ganske vellykket. Det mest rettferdige blir vel å teste de forskjellige modellene mot toppmodellene til AMD når de kommer ut. 5722406[/snapback] En AMDFX @ 2,8Ghz er noe av der raskeste som skal komme fra AMD i år. Muligens 3Ghz, tiden vil vise. AM2 vil bringe DDR2, men det alene vil ikke ta igjen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Ja, FX-62 på socket AM2 kommer til å kjøre på 2.8 GHz, så i bunn og grunn har de jo testet den mot den kommende toppmodellen. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Føler at denne testen blir litt "tenk hvor fantastisk det kommer til å blir". meningen er å skape en "hype" om Conroe prosessoren når den skal komme, og ser ut til at den er ganske vellykket. Det mest rettferdige blir vel å teste de forskjellige modellene mot toppmodellene til AMD når de kommer ut. 5722406[/snapback] En AMDFX @ 2,8Ghz er noe av der raskeste som skal komme fra AMD i år. Muligens 3Ghz, tiden vil vise. AM2 vil bringe DDR2, men det alene vil ikke ta igjen. 5722718[/snapback] Vil vel komme en FX-64 i løpet av året og. de kan ikke la være å lansere noe nytt på 1 år. men skjønner poenget ditt. skaleringen vil nok stoppe på rundt 3GHz med en 4MB cache. Klarer Intel å slå det når de lanserer ligger de godt an. Endret 8. mars 2006 av O.J Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Ja, FX-62 på socket AM2 kommer til å kjøre på 2.8 GHz, så i bunn og grunn har de jo testet den mot den kommende toppmodellen. 5722742[/snapback] Akkurat. Jeg er spent på hvordan AMD vil svare. Men, nå vet vi heller ikke hvordan Conroe-modellene med "kun" 2MB cache vil yte heller. Tror det er ganske interessant for folk flest Altså, hvor stor forskjell utgjør den ekstra cachen? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Skulle ikke FX-62 leveres med 4MB cache? blir jo ikke en riktig sammenlikning da. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Mye mulig det, det var vel egentlig rykter om at den skulle ha 4 MB L3-cache når jeg tenker etter. Men kan ikke huske om det ble bekreftet senere. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Hvis det er noen her som tar disse preview-testene til Anandtech og Hexus for god fisk så anbefaler jeg dem å lese dette: If only they had a time machine... Selv ikke THG kunne gjort disse previewene bedre... Endret 9. mars 2006 av snorreh Lenke til kommentar
smy Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Mye mulig det, det var vel egentlig rykter om at den skulle ha 4 MB L3-cache når jeg tenker etter. Men kan ikke huske om det ble bekreftet senere. 5723930[/snapback] rykt sier at fx på am2 har l2 cache på 1mb og l3 cache på 4mb Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Saklig AMD fan han med den bloggen da Lenke til kommentar
idos Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Vel.. jeg finner det litt merkelig at AMD scorer dårligere med [email protected] og x1900XT i CF enn med [email protected] og x1800xt... Uansett det er bra at Intel kommer på banen... slik at AMD må ta i kraftig til høsten Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Utrolig synd at dette er en "black-box" test, slik at vi ikke kan vite sikkert hvor reelle disse tallene er. Er man Intel-fan, kan man si at tallene sikkert stemmer, og er man AMD-fan kan man si at Intel sikkert har jukset. Jeg håper Intel tar igjen AMD, men jeg klarer ikke la være å være skeptisk. Det er mulig Intel synes deres prosessor er for hemmelig til at folk for lov til å kikke inn i den, men AMD-boksen burde ihvertfall vært satt opp av en nøytral part. Det er nokså suspekt når AMD-boksen Intel har satt opp gir dårligere resultater enn dårligere oppsett har gjort i i andre tester. Dersom resultatene er reelle tror jeg ikke AMD har noe annen måte å svare på enn å sette ned prisene. Selv om FX er usaklig dyr, vil også Conroe være endel dyrere enn det de fleste betale i begynnelsen. Jeg mener jeg leste i overkant av $500 et sted, som vanligvis tilsvarer ca 5000 inkl. mva i Norge. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Saklig AMD fan han med den bloggen da 5724632[/snapback] Nåja, kan sågodt hende, men han belyser en del interesange ting. bl.a biosen. Blir spennende å se om det blir så stor forskjell som anandtech "påstår" ... ble noe mer i tvil etter å ha lest den artikkelen der. Bra artikkel btw. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Går nok opp og ned med AMD også.. Det er godt mulig Intel kommer til å bli ledene en stund, men det har jo AMD vært noen ganger også. (Så langt har vel AMD herjet spillmarkedet? Stemmer? ) Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 det er jo bare å se på fakta, at AMD-systemet yter dårligere enn det burde, sammenlignet med andre tester. Intel burde latt anandtech ta med sitt eget AMD-system... vi får se om seks måneder... Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Og da var Bios,++ klagingen død... follow up article on anand!! http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2716&p=2 Alle i hele verden er sikkert enda ikke fornøyd.. men men jeg er det i allefall... Endret 9. mars 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Og da var Bios,++ klagingen død... follow up article on anand!! http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2716&p=2 Alle i hele verden er sikkert enda ikke fornøyd.. men men jeg er det i allefall... 5725753[/snapback] Ikke dumt, ikke dumt! Bra de fikk fixa den biosen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå