Mister t Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva slags kontakt trenger PCI-e kort? Jeg ser det er noen PSU'er som har en slik kontakt, og andre ikke. Har ikke sjekket, men det finnes vel overganger? Lenke til kommentar
kinsey Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva slags kontakt trenger PCI-e kort? Jeg ser det er noen PSU'er som har en slik kontakt, og andre ikke. Har ikke sjekket, men det finnes vel overganger? 5717814[/snapback] Man kobler ikke PCI-e kort mot PSU, men akkurat som man har en P4-konnektor for å levere nok strøm til P4-prosessorer (kobles på hk) så har man tilsvarende for PCI-e. Man kobler da en ekstra 12v konnektor til hk for å drive skjermkort. Dette er dog ikke påkrevd, men anbefalt for stabilitet på hk. Ang overganger så har jeg ikke sett noe slikt. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hva slags kontakt trenger PCI-e kort? Jeg ser det er noen PSU'er som har en slik kontakt, og andre ikke. Har ikke sjekket, men det finnes vel overganger? 5717814[/snapback] Man kobler ikke PCI-e kort mot PSU, men akkurat som man har en P4-konnektor for å levere nok strøm til P4-prosessorer (kobles på hk) så har man tilsvarende for PCI-e. Man kobler da en ekstra 12v konnektor til hk for å drive skjermkort. Dette er dog ikke påkrevd, men anbefalt for stabilitet på hk. Ang overganger så har jeg ikke sett noe slikt. 5717867[/snapback] Er det dette som er de 4 ekstra kontaktene på 24-pins ATX pluggen? Lenke til kommentar
kinsey Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hva slags kontakt trenger PCI-e kort? Jeg ser det er noen PSU'er som har en slik kontakt, og andre ikke. Har ikke sjekket, men det finnes vel overganger? 5717814[/snapback] Man kobler ikke PCI-e kort mot PSU, men akkurat som man har en P4-konnektor for å levere nok strøm til P4-prosessorer (kobles på hk) så har man tilsvarende for PCI-e. Man kobler da en ekstra 12v konnektor til hk for å drive skjermkort. Dette er dog ikke påkrevd, men anbefalt for stabilitet på hk. Ang overganger så har jeg ikke sett noe slikt. 5717867[/snapback] Er det dette som er de 4 ekstra kontaktene på 24-pins ATX pluggen? 5718580[/snapback] Stemmer det, i ATX12v-1.3 (20pins) måtte man ha AUX konnektorer (P4,PCI-e) mens dette er integrert i ATX12V-2.0 (24pins). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå