Gå til innhold

PCI-e kontakt på PSU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva slags kontakt trenger PCI-e kort? Jeg ser det er noen PSU'er som har en slik kontakt, og andre ikke. Har ikke sjekket, men det finnes vel overganger?

5717814[/snapback]

Man kobler ikke PCI-e kort mot PSU, men akkurat som man har en P4-konnektor for å levere nok strøm til P4-prosessorer (kobles på hk) så har man tilsvarende for PCI-e. Man kobler da en ekstra 12v konnektor til hk for å drive skjermkort. Dette er dog ikke påkrevd, men anbefalt for stabilitet på hk. Ang overganger så har jeg ikke sett noe slikt.

Lenke til kommentar
Hva slags kontakt trenger PCI-e kort? Jeg ser det er noen PSU'er som har en slik kontakt, og andre ikke. Har ikke sjekket, men det finnes vel overganger?

5717814[/snapback]

Man kobler ikke PCI-e kort mot PSU, men akkurat som man har en P4-konnektor for å levere nok strøm til P4-prosessorer (kobles på hk) så har man tilsvarende for PCI-e. Man kobler da en ekstra 12v konnektor til hk for å drive skjermkort. Dette er dog ikke påkrevd, men anbefalt for stabilitet på hk. Ang overganger så har jeg ikke sett noe slikt.

5717867[/snapback]

Er det dette som er de 4 ekstra kontaktene på 24-pins ATX pluggen?

Lenke til kommentar

5717814[/snapback]

5717867[/snapback]

Er det dette som er de 4 ekstra kontaktene på 24-pins ATX pluggen?

5718580[/snapback]

Stemmer det, i ATX12v-1.3 (20pins) måtte man ha AUX konnektorer (P4,PCI-e) mens dette er integrert i ATX12V-2.0 (24pins).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...