CrackaBoi Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Jeg har skrevet posten "Here is my story". Jeg ber dere lese den for å få full innsikt i situasjonen min. Hovedpoenget er ihvertfall at jeg har brukt Abit's socket A hovedkort med tbirds lenge nå, og er vanvittig lei av problemer, ustabilitet+++ Derfor vurderer jeg å bytte til Intel. Men jeg har en del spm. Jeg vet alt om at AMD har bedre ytelse til en lavere pris, men jeg er mer enn villig til å ofre dette mot å få en helt stabil PC som funker tipp topp i måneder av gangen. Jeg har ikke mye peiling på hva som er nytt på Intel fronten, så her kommer noen tekniske spm: -Hva er forskjellen på 478 pin og 423 pin? -Kan jeg bruke min SocketA vifte (Alpha PAL8045) på en P4? -Hvordan er P4 mht overklokking? Hva vil jeg få ut av en si en 1.5 med bra luftkjøling? Er det komplisert? me=newbie, men kan alt om AMD og klokking. Så til hovedkort. Hvilket hovedkort skal jeg velge? Dette er det jeg er ute etter: -6 PCI slots -Ikke noe integrert (helst ikke) -RAID, eller støtte for 8 enheter -Gjerne USB 2 -Stabilt chipset. Det er det eneste som virkelig er viktig. -Jo høyere ytelse, jo bedre (selvfølgelig) -Overklokking :wink: Jeg så forresten på HW.no i dag at Asus har lansert et nytt dual-hk for AMD med både south- og northbridge av AMD. Vil dette være helt stabilt? Hvordan vil det være mht stabilitet/problemer i forhold til et Intel-system? takker for alle forslag, svar, tips og triks her. Bare ikke inTeL sucKzZz AszSZ er dere snille Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Vent noen uker, da kommer Intel's DDR kort. Jeg ville da sanns satset på Asus (dette er en stor leverandør som sammarbeider godt med Intel og tester nøye) Velg: I845B (DDR chipsett) mPGA478 formfaktor Onboard RAID (billig raid kontroller) Det Asus kortet som var på forsiden igår er lannngt bedre enn det andre AMD korta (minus Tyan) som flakser rundt på markedet idag. Stabilitetsmessig ligger det nok likevel bak i845DDR. Rykter har det til at AMD sliter litt med northbrigde/southbridge kombinasjonen (amd786 slit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå