EnReeZ Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei akkuratt kjøpt pc i deler ifra jm data. Har montert alt og dobbeltsjekket alt! Men det står kun cable connected no signal på skjermen. pc en går, skjermkortet sviver(vifta) men ingenting skjer? Hva kan være problemet er det pc eller skjermkort?? her er spec:Byggesett PC Leser at fler har hatt problemer med x800 skjermkortet skal jeg gå for at det er det som lager kluss? ATI RADEON X800GTO 256MB GDDR3 (PCI-Ex),TV Out AMD Athlon 64 3700+ (Socket 939) NVIDIA nForce4 Brikkesett 1024MB Corsair Value PC3200 (matched) 320 GB S-ATA 8MB Cache 7200 RPM Harddisk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvilken strømforsyning bruker du? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Og hvilket hovedkort har du ? Lenke til kommentar
EnReeZ Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 qtek strømforsyning(hehe) og epox 9np hovedkort Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 qtek strømforsyning(hehe) og epox 9np hovedkort 5717592[/snapback] Strømforsyningen er nok synderen. Bytt den ut. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jepp, enig med efikkan. Stadig vekk opplever folk med Q_Tec PSU at de får problemer når de oppgraderer maskinvare. Det virker som nye strømkrevende enheter (spesielt grafikkort) stresser litt eldre Q-Tec´er så de blir ustabile. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Bare en ting.. Har du prøvd skjermkabelen i begge DVI portene på skjermkortet ? For på mitt (6800GT) funker bare den ene:P Men er sikkert Q-Tec som får repet rundt halsen her ja Endret 7. mars 2006 av LezoO Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvilket skjermkort hadde du før? så at det var PCI express du hadde kjøpt, og hvis det gamle var AGP, så kan det være at du må stille inn PCen i BIOS til å bruke PCI express for skjermen istedenfor AGP. Kan være jeg tar feil, men jeg husker at jeg hadde det samme problemet når jeg skulle få mitt AGP kort reparert, og jeg brukte et vanlig PCI skjermkort midlertidig. Hvis ikke så vet jeg ikke hva som kan være galt Lenke til kommentar
persistent Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Er vel ikke mange hovedkort (har bare vært borti ett) som støtter både AGP og PCI-e. Ettersom alle delene er innkjøpt nå og satt sammen så er det vel tvilsomt om dette er problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Se om PSUen virker på et annet system. Og se om den funker der. Hvis den gjør det krever systemeet ditt mer strøm en PSUen klarer å levere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå