selgerxbox360 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg har et lite problem her. Hver gang jeg starter opp maskinen, tar det en god stund før det går ann å trykke på noe som helst. Plutselig dukker det opp denne meldingen, og alt går som det skal igjen. Dette skjer hver eneste gang, og jeg synes det begynner å bli ganske irriterende. Her er Meldingen: Windows har lukket dette progremmer for å gi bedre beskyttelse for datamaskinen. Navn: Generic Host Process for Win32 Services Utgiver: Microsoft Corporation På forhånd, takk for all hjelp! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har du sjekket pcen for spyware og virus? Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det ser ut til at du har fått blaster-worm på PCen din. Hvis du nylig har installert windows uten å installere windows oppdateringer, vil det være et sikkerhetshull i windows som gjør at diverse virus kan komme inn på PCen din. For å fjerne viruset må du FØRST fikse sikkerhetshullet, slik at du ikke får viruset igjen etter du fjerner det. Hvis du kjører windows XP, kan du aktivere den innebygde XP-brannmuren fra nettverksinnstillinger. Høyreklikk Lokal Tilkobling (eller den tilkoblingen du bruker til internett) og velg Egenskaper. Deretter trykker du Avansert-fanen på toppen, og merk boksen "Beskytt datamaskinen og nettverket ved å begrense eller hindre tilgang ...". Trykk så Ok, og maskinen vil slutte å komme opp med meldinger om restart, så du får arbeidsro. Hvis restart-meldingen likevel kommer opp, kan du gå til Start > Kjør, skriv inn "shutdown -a". da vil nedtellingen stoppe. Det neste du bør gjøre nå er å gå til windows update, og laste ned alle de kritiske oppdateringene. du må kjøre windows update flere ganger for å se at alle oppdateringene er blitt installert. Etter det er gjort, start maskinen på nytt i "Sikkermodus med nettverk" (restart PCen, og trykk F8 under oppstart, du vil få en meny med forskjellige valg) Gå til http://housecall.trendmicro.com/ Det er en online virus-scanner som kjører rett fra web-browseren din, så du trenger ikke å installere noe. Scan, fjern viruset, og restart PCen i normal modus. du kan nå skru av igjen XP-brannmuren (fjern haken i boksen under avansert i nettverksinstillingene). -------- Om du har muligheten vil jeg anbefale deg å reformatere windows. da slipper du stresset med å fjerne viruset, og det vil ikke være spor etter det. Husk å dra ut internett-ledningen før du reformaterer, og aktiver XP-brannmuren før du plugger den i. Kjør windows update til alle de kritiske oppdateringene er installert, og slå av XP-brannmuren igjen. Håper det fikser problemet. Skal alltid være noen på internett som ødelegger Lenke til kommentar
berxter Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg er ikke helt sikker på at jeg er fullkomment enig i at du bør oppdatere først; det hender at styggedommen legger seg opp i oppdateringen, så jeg ville fjernet dritten først. Det betinger selvsagt at det ikke surfes på suspekte sider før alt er oppdatert. Rekkefølgen min ville vært: - Brannmur (den innebygde holder lenge til dette formålet så lenge den er aktivert, og SP2s har god kontroll på inngående) - Virusfjerning; Housecall er flott, ville også kjørt Panda Activescan (google) og Windowssecurity Trojanscan (google). Stopp alle suspekte prosesser i Task Manager før du prøver, ellers blir du ikke kvitt møkka. - Dersom du ikke har må du skaffe deg et Antivirusprogram, f eks Avast eller AVG som begge er gratis. 3djeparts brannmur er en fordel, men et godt gratis..? Sygate er jo kjøpt opp, og Zonealarm er slitsomt. - Oppdatering av OS - Installere alternativ nettleser; foretrekker personlig Opera, men mange liker Firefox. Formatering kun hvis - du synes det er enklest (du lærer mer på å fikse...); oppdatering og brannmur er likevel tvingende nødvendig. - du ikke har noe "umistelig" - det er fullt av krøll og søppel det vil ta uforholdsmessig lang tid og mye arbeid for å fjerne Bernt K Endret 8. mars 2006 av berxter Lenke til kommentar
Freddy1324 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Det ser ut til at du har fått blaster-worm på PCen din. Hvis du nylig har installert windows uten å installere windows oppdateringer, vil det være et sikkerhetshull i windows som gjør at diverse virus kan komme inn på PCen din. For å fjerne viruset må du FØRST fikse sikkerhetshullet, slik at du ikke får viruset igjen etter du fjerner det. Hvis du kjører windows XP, kan du aktivere den innebygde XP-brannmuren fra nettverksinnstillinger. Høyreklikk Lokal Tilkobling (eller den tilkoblingen du bruker til internett) og velg Egenskaper. Deretter trykker du Avansert-fanen på toppen, og merk boksen "Beskytt datamaskinen og nettverket ved å begrense eller hindre tilgang ...". Trykk så Ok, og maskinen vil slutte å komme opp med meldinger om restart, så du får arbeidsro. Hvis restart-meldingen likevel kommer opp, kan du gå til Start > Kjør, skriv inn "shutdown -a". da vil nedtellingen stoppe. Det neste du bør gjøre nå er å gå til windows update, og laste ned alle de kritiske oppdateringene. du må kjøre windows update flere ganger for å se at alle oppdateringene er blitt installert. Etter det er gjort, start maskinen på nytt i "Sikkermodus med nettverk" (restart PCen, og trykk F8 under oppstart, du vil få en meny med forskjellige valg) Gå til http://housecall.trendmicro.com/ Det er en online virus-scanner som kjører rett fra web-browseren din, så du trenger ikke å installere noe. Scan, fjern viruset, og restart PCen i normal modus. du kan nå skru av igjen XP-brannmuren (fjern haken i boksen under avansert i nettverksinstillingene). -------- Om du har muligheten vil jeg anbefale deg å reformatere windows. da slipper du stresset med å fjerne viruset, og det vil ikke være spor etter det. Husk å dra ut internett-ledningen før du reformaterer, og aktiver XP-brannmuren før du plugger den i. Kjør windows update til alle de kritiske oppdateringene er installert, og slå av XP-brannmuren igjen. Håper det fikser problemet. Skal alltid være noen på internett som ødelegger har samme problem med datakjøringsforhindring men når jeg prøver og få opp brannmuren får jeg opp "kan ikke vise innstillinger for windows-brannmuren på grunn av et uidentifisert problem" noen som har svar på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå