Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Generic Host Process for Win32 Services

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem her.

Hver gang jeg starter opp maskinen, tar det en god stund før det går ann å trykke på noe som helst. Plutselig dukker det opp denne meldingen, og alt går som det skal igjen.

Dette skjer hver eneste gang, og jeg synes det begynner å bli ganske irriterende.

Her er Meldingen:

Windows har lukket dette progremmer for å gi bedre beskyttelse for datamaskinen.

Navn: Generic Host Process for Win32 Services

Utgiver: Microsoft Corporation

På forhånd, takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at du har fått blaster-worm på PCen din. Hvis du nylig har installert windows uten å installere windows oppdateringer, vil det være et sikkerhetshull i windows som gjør at diverse virus kan komme inn på PCen din. For å fjerne viruset må du FØRST fikse sikkerhetshullet, slik at du ikke får viruset igjen etter du fjerner det.

Hvis du kjører windows XP, kan du aktivere den innebygde XP-brannmuren fra nettverksinnstillinger.

Høyreklikk Lokal Tilkobling (eller den tilkoblingen du bruker til internett) og velg Egenskaper. Deretter trykker du Avansert-fanen på toppen, og merk boksen "Beskytt datamaskinen og nettverket ved å begrense eller hindre tilgang ...". Trykk så Ok, og maskinen vil slutte å komme opp med meldinger om restart, så du får arbeidsro.

Hvis restart-meldingen likevel kommer opp, kan du gå til Start > Kjør, skriv inn "shutdown -a". da vil nedtellingen stoppe.

Det neste du bør gjøre nå er å gå til windows update, og laste ned alle de kritiske oppdateringene. du må kjøre windows update flere ganger for å se at alle oppdateringene er blitt installert. Etter det er gjort, start maskinen på nytt i "Sikkermodus med nettverk" (restart PCen, og trykk F8 under oppstart, du vil få en meny med forskjellige valg)

Gå til http://housecall.trendmicro.com/

Det er en online virus-scanner som kjører rett fra web-browseren din, så du trenger ikke å installere noe. Scan, fjern viruset, og restart PCen i normal modus. du kan nå skru av igjen XP-brannmuren (fjern haken i boksen under avansert i nettverksinstillingene).

--------

Om du har muligheten vil jeg anbefale deg å reformatere windows. da slipper du stresset med å fjerne viruset, og det vil ikke være spor etter det. Husk å dra ut internett-ledningen før du reformaterer, og aktiver XP-brannmuren før du plugger den i. Kjør windows update til alle de kritiske oppdateringene er installert, og slå av XP-brannmuren igjen.

Håper det fikser problemet. Skal alltid være noen på internett som ødelegger :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på at jeg er fullkomment enig i at du bør oppdatere først; det hender at styggedommen legger seg opp i oppdateringen, så jeg ville fjernet dritten først. Det betinger selvsagt at det ikke surfes på suspekte sider før alt er oppdatert.

Rekkefølgen min ville vært:

- Brannmur (den innebygde holder lenge til dette formålet så lenge den er aktivert, og SP2s har god kontroll på inngående)

- Virusfjerning; Housecall er flott, ville også kjørt Panda Activescan (google) og Windowssecurity Trojanscan (google). Stopp alle suspekte prosesser i Task Manager før du prøver, ellers blir du ikke kvitt møkka.

- Dersom du ikke har må du skaffe deg et Antivirusprogram, f eks Avast eller AVG som begge er gratis. 3djeparts brannmur er en fordel, men et godt gratis..? Sygate er jo kjøpt opp, og Zonealarm er slitsomt.

- Oppdatering av OS

- Installere alternativ nettleser; foretrekker personlig Opera, men mange liker Firefox.

Formatering kun hvis

- du synes det er enklest (du lærer mer på å fikse...); oppdatering og brannmur er likevel tvingende nødvendig.

- du ikke har noe "umistelig"

- det er fullt av krøll og søppel det vil ta uforholdsmessig lang tid og mye arbeid for å fjerne

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Det ser ut til at du har fått blaster-worm på PCen din. Hvis du nylig har installert windows uten å installere windows oppdateringer, vil det være et sikkerhetshull i windows som gjør at diverse virus kan komme inn på PCen din. For å fjerne viruset må du FØRST fikse sikkerhetshullet, slik at du ikke får viruset igjen etter du fjerner det.

Hvis du kjører windows XP, kan du aktivere den innebygde XP-brannmuren fra nettverksinnstillinger.

Høyreklikk Lokal Tilkobling (eller den tilkoblingen du bruker til internett) og velg Egenskaper. Deretter trykker du Avansert-fanen på toppen, og merk boksen "Beskytt datamaskinen og nettverket ved å begrense eller hindre tilgang ...". Trykk så Ok, og maskinen vil slutte å komme opp med meldinger om restart, så du får arbeidsro.

Hvis restart-meldingen likevel kommer opp, kan du gå til Start > Kjør, skriv inn "shutdown -a". da vil nedtellingen stoppe.

Det neste du bør gjøre nå er å gå til windows update, og laste ned alle de kritiske oppdateringene. du må kjøre windows update flere ganger for å se at alle oppdateringene er blitt installert. Etter det er gjort, start maskinen på nytt i "Sikkermodus med nettverk" (restart PCen, og trykk F8 under oppstart, du vil få en meny med forskjellige valg)

Gå til http://housecall.trendmicro.com/

Det er en online virus-scanner som kjører rett fra web-browseren din, så du trenger ikke å installere noe. Scan, fjern viruset, og restart PCen i normal modus. du kan nå skru av igjen XP-brannmuren (fjern haken i boksen under avansert i nettverksinstillingene).

--------

Om du har muligheten vil jeg anbefale deg å reformatere windows. da slipper du stresset med å fjerne viruset, og det vil ikke være spor etter det. Husk å dra ut internett-ledningen før du reformaterer, og aktiver XP-brannmuren før du plugger den i. Kjør windows update til alle de kritiske oppdateringene er installert, og slå av XP-brannmuren igjen.

Håper det fikser problemet. Skal alltid være noen på internett som ødelegger :)

har samme problem med datakjøringsforhindring men når jeg prøver og få opp brannmuren får jeg opp "kan ikke vise innstillinger for windows-brannmuren på grunn av et uidentifisert problem" noen som har svar på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...