VTW Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Er det noen som har noen ord som du ikke skjønner, eller kan være vanskelige å forklare meningen med til andre? Selv synes jeg det er veldig vanskelig å forklare til andre hva hva et prinsipp er. Særlig til lillesøsteren min som ikke skjønner så vanskelige ord Endret 7. mars 2006 av VTW Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Kompliment. Har aldri forstått hva det er. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Et prinsipp er en grunnregel, og en (et?) kompliment er en rosende og/eller smigrende uttalelse. Ordboka har som regel gode forklaringer på ord. :---) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Kommer ikke på noen ord akuratt nå, men det hender at jeg bare klarer å forklare et ord på engelsk.. det er litt sært ja. Plutselig begynner jeg å snakke engelsk for å forklare noe Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Kommer ikke på noen ord akuratt nå, men det hender at jeg bare klarer å forklare et ord på engelsk.. det er litt sært ja.Plutselig begynner jeg å snakke engelsk for å forklare noe 5717488[/snapback] Er ofte jeg ikke husker det norske ordet for et eller annet, og må bruke det engelske for å forklare. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 samme her Vet ikke hva moral er fornoe jeg Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 etikk, Kan noen gi meg en definisjon på det? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 "Etikk er læren om rett og galt. Det finnes ulike etiske teorier som vektlegger ulike ting når «det som er rett» skal bedømmes. Når det gjelder etiske spørsmål, sies det at det er fire tilnærmingsmåter: Konsekvensetikk, pliktetikk, sinnelagsetikk og formålsetikk." - Sakset fra wikipedia. Lenke til kommentar
ghjens Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Når noen er død, kondolerer man.. Hva mener man da? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Når noen er død, kondolerer man..Hva mener man da? 5718335[/snapback] Motsatt av gratulerer, man føler med. Endret 7. mars 2006 av krizkriz Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Man kondolerer ikke bare når noen er død. Det kan også brukes hvis det har skjedd noe trist. Å kondolere betyr vel at du føler med dem, og at du viser din omsorg. Endret 7. mars 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Oreklibirist.. noen som kan forklare? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Når noen er død, kondolerer man..Hva mener man da? 5718335[/snapback] det er en måte å vise at en føler med noen som har opplevd et dødsfall i familie/vennekrets eller annet som er veldig trist Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Oreklibirist.. noen som kan forklare? 5718376[/snapback] ifølge Clue = organisk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Oreklibirist.. noen som kan forklare? 5718376[/snapback] ifølge Clue = organisk 5718443[/snapback] hehe.. ja får vel tro på det da Lenke til kommentar
magicus Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Forskjell på GNP(engelsk) og GDP (engelsk) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Forskjell på GNP(engelsk) og GDP (engelsk) 5718881[/snapback] GNP = Gros National Product = Brutto nasjonalprodukt GDP = Gross Domestic Product = brutto innenlandsk nasjonalprodukt nå er ikke jeg økonom (og det er leeenge siden jeg hadde sosøk på vgs) men jeg regner med at GDp = GNP - handel (rett meg hvis jeg tar feil på forklaringen på forskjellene...) Endret 8. mars 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
VTW Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 etikk, Kan noen gi meg en definisjon på det? 5717934[/snapback] Et eksempel på et etisk spørsmål kan være: Du og 20 andre mennesker er innestengt i et fengsel. En fangevokter sier at du har to valg. Enten velger du ut 5 mennesker, som der etter vil bli drept. Eller så skyter fangevokteren 10 mennesker på måfå. Hva velger du? Etiske spørsmål har aldri noen fast fasitt. Svaret vil være forskjellig fra person til person! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Kommer ikke på noen ord akuratt nå, men det hender at jeg bare klarer å forklare et ord på engelsk.. det er litt sært ja.Plutselig begynner jeg å snakke engelsk for å forklare noe 5717488[/snapback] Samme her Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Kommer ikke på noen ord akuratt nå, men det hender at jeg bare klarer å forklare et ord på engelsk.. det er litt sært ja.Plutselig begynner jeg å snakke engelsk for å forklare noe 5717488[/snapback] Samme her 5721773[/snapback] Kan jo være fordi det engeslske språket har flere ord osv enn hva det norske har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå