Gå til innhold

Ekko ved bruk av mic i WoW!

Anbefalte innlegg

Jeg har et Koss SB45 headset med mic som jeg bruker for å snakke med folk på Ventrilo. Headsettet funker helt utmerket i Windows og alle spill, bortsett fra WoW.

Med en gang jeg starter WoW (til og med før jeg logger inn) blir det en slags ekko-effekt på lyden av stemmen min. Ikke for andre på Ventrilo, det er bare jeg som hører det. Dette er utolig plagsomt. Ekkoet er så høyt at det nesten overdøver alle lyder i spillet.

Er det noen som har en løsning på problemet?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et Koss SB45 headset med mic som jeg bruker for å snakke med folk på Ventrilo. Headsettet funker helt utmerket i Windows og alle spill, bortsett fra WoW.

Med en gang jeg starter WoW (til og med før jeg logger inn) blir det en slags ekko-effekt på lyden av stemmen min. Ikke for andre på Ventrilo, det er bare jeg som hører det. Dette er utolig plagsomt. Ekkoet er så høyt at det nesten overdøver alle lyder i spillet.

På forhånd takk.

5717134[/snapback]

Det er ikke fordi du har på høyttalerne i tillegg til headset'et da, da vil du få ekko fordi mic'en først plukker opp stemmen din fra munnen, deretter stemmen din fra høyttalerne (ikke headset høyttalerne)..?

EDIT: Eller kan det være at du har lagt på en EAX effekt eller at du kjører et annet høyttaleroppsett en stereo headset?

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

På forhånd takk.

5717134[/snapback]

Det er ikke fordi du har på høyttalerne i tillegg til headset'et da, da vil du få ekko fordi mic'en først plukker opp stemmen din fra munnen, deretter stemmen din fra høyttalerne (ikke headset høyttalerne)..?

EDIT: Eller kan det være at du har lagt på en EAX effekt eller at du kjører et annet høyttaleroppsett en stereo headset?

5729866[/snapback]

Høytalerne er slått av, og høytaleroppsettet skiftes automatisk til stereo headset når det plugges i.

Men hva er denne EAX effekten du snakker om? (litt fersk på det området)

Lenke til kommentar

På forhånd takk.

5717134[/snapback]

5729866[/snapback]

Høytalerne er slått av, og høytaleroppsettet skiftes automatisk til stereo headset når det plugges i.

Men hva er denne EAX effekten du snakker om? (litt fersk på det området)

5731899[/snapback]

EAX står for Enviornmental Audio Effects. Det den gjør er at den ligger på et slags filter for å simulere lydgjengivelsen av forskjellige miljøer. Spiller du et spill hvor du er inne i en tunnel el. vil den prøve å gjenskape klangen og ekkoet en tunnel kan gi i det virkelige liv. Denne gjengivelsen, eller simuleringen av omgivelsene kalles for EAX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...