Gå til innhold

Sliter med Geforce 6600GT

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøp et nytt Gainward Geforce 6600 GT med 256 MB RAM.

Installerte kortet med Omega Drivere, og da jeg starta opp igjen pc'n fikk jeg ikke kjørt spill i høyere enn 1024x768 opløsning!

Desktopen har det helt fint i 1280x1024, mens spill (F.E.A.R. og Morrowind eks.) har mistet muligheten til å skru oppløsningen over 1024x768, noe som er veldig rart, da det er denne oppløsningen jeg har spilt i før.

Prøvde derfor å avinstallere Omega driverne og så installere de som fulgte med skjermkortet, til ingen nytte. I tillegg kom det nå opp beskjed om at den fant ny hardware (sm bus og pci bridge device)! fikk fiksa dette med nforce drivere til hovedkortet, men fortsatt ingen lykke med høyere oppløsning...

noen som kjenner problemet og løsningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde nyeste forceware, uten suksess...

Skjermdriver til min FujitsuSiemens S19-1 klarer jeg ikke finne for alt i verden ass,

og den jeg fikk med skjermen var på diskett, noe jeg ikke får brukt på min hypermoderne maskin :ohmy:

Har nå testa flere spill, og bl.a. Civ4 kjører fint i 1280x1024, så jeg lurer på om det kan være at noen av spillene ikke takler helt at de er installert mens det var et ATI kort i maskina, mens det nå er et nVidia kort.

Skal prøve å reinstallere fear nå.

Lenke til kommentar

Det kan kanskje hjelpe hvis du installerer Driver Cleaner og fjerner alle spor av gamle drivere. Installer Driver Cleaner, avinstaller skjermkort-drivere, boot inn i safe mode, kjør DC og clean (ATI og nVidia). Boot så normalt inn i Windows og installer drivere igjen.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Vel...nå har jeg prøvd å reinstallere windows, for så å installere morrowind - uten suksess.

Kan virkelig ikke skjønne hva som er galt! Spørs om jeg bare må bite i det sure eplet og sende kortet tilbake. Lurer på å bestille en av disse her istedet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318812

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318040

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316276

noen formeninger om de kortene vs det jeg har fra før?

lurer også på 7600gt, men finner ikke det kortet til AGP-maskiner!

finnes det i det hele tatt med denne muligheten?

Endret av ragman
Lenke til kommentar
Hvilken PSU har du?

5758347[/snapback]

Husker ikke helt, og er ikke i nærheten av pc'n min, men jeg tror den er 400W.

Standard PSU som fulgte med et Antec tårn (tror det var SLK3700BQE).

På hjemmesia til Antec står den oppført med 350W, men jeg mener å huske det var 400W i den jeg kjøpte...Litt usikker m.a.o. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet offer 7600GT ikke finnes på AGP?

GPUen er pin til pin kompitabel med 6600GT kort, Dvs. at produsenten kan sette den GPUen på 6600gt korta, bare de bytter minnebrikker. Burde være en smal sak å sette på nye GPU på 6600GT AGP... :hmm:

Kanskje jeg også skal prøve å hjelpe:

hva med å finne en gammel diskettstasjon?

sjekke i egenskaper for skjerm om den vet ossen skjerm du har, og om driverne i det hele tatt er lagt inn ordentlig?

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

dette er hva du skal/burde gjøre i rekke følge fra 1-3((4)5)

1. slett gamle drivere i sikkerhets modus

2. start windows på nytt i vanlig modus

3. legg in dine forhånds nedlastede drivere

4. legg in windows på nytt vist ingenting annet fungerer

5. hjelper ingenting annet send tilbake kortet og krev en annen produsent.

Lenke til kommentar
Jeg forstod det som trådstarter har prøvd både Omega drivere, og de som fulger med.

Men hvorfor har han ikke brukt nyeste fra nvidia.com?

5759908[/snapback]

Har gjort det, men blingsa og glemte å føre det opp:)

Saken er uansett ute av verden, da jeg nå har fått returgodkjenning av komplett.no, og bestilt et Geforce 6800 Ultra istedet.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

grunnen til at du ikke får 1280*1024 oppløsning som valg i en del spill er fordi skjerm/skjermkort ikke autodetekter muligheten.

jeg kan ikke velge 1280*1024 i fear med mitt 7800GT kort heller, men ved å editere en text fil, så kan jeg kjøre det alikevel.

så bare søk etter løsninger på hvordan du får 1280*1024 oppløsning i de forskjellige spilla, så skal du se du kan spille på full oppløsning igjen.

jeg laga faktisk en tråd med hovedfokus på å samle slike løsninger, men det ble aldri noe av den da folk var mest interessert i å si at de ikke trengte å gjøre det :hmm:

den het noe sånt som "hvordan få 1280*1024 på LCD i spill"

skal se om jeg finner den

edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...3&hl=hvordan+få

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...