Gå til innhold

MIST Tsunami Vannkjølingsett

Anbefalte innlegg

Har vurdert å anskaffe meg ett vannkjølingsett,men ønsker gjerne tilbakmeldinger fra andre som har dette settet ( singel eller dual radiator)

Hvordan er settet angående lekasje (viktig)

Hvor god er kjøle effekten , er det noe hensikt og kjøpe settet med swstorm cpu kjøler?

Hvor bra er dette settet angående støy ,er dere fornøyd med pumpen i dette settet?

Fint dersom noen vil komme med tilbakemeldinger

post-67974-1141758576_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det settet er genialt, personlig ville jeg tatt med storm kjøler'n. Pumpa lager lite støy, Eheim er kjent for gode støysvake kvalitets-pumper(aka ac pumpe i dette settet).

Støyen fra radiator-viftene er ikke mye, disse er av merket papst som er kjent for kvalitet. Men skal du ha det helt støysvakt bør du gå for mist eller silenx, som flytter utrolig mye luft.

-Haakie

Endret av haakie
Lenke til kommentar
Har dualrad settet (har vel hatt de i over ett år) kjøler bra, nesten lydløst og aldri lekasje :)  Kan trygt anbefale det :thumbup:

5717267[/snapback]

Hvilken cpu temperatur får du med 100% belastning på begge kjernene?

5717357[/snapback]

Når jeg kjører prime 95 på begge kjernene (100%) ligger tempen på 44-46C, men nå har jeg forholdsvis høy vcore også da. (med lufkjøler hadde nok tempen for kommet opp i 70C :whistle: ved 100% på begge kjerne blir det fort varmt.hehe)

Og så kjøler jeg samtidig skjermkortet, som gikk ned fra 90C på full load til 45C :thumbup:

Og i kveld fikk jeg hk blokka min, som skal monteres i morra :D og så skal jeg blåse gjennom radiatoren og cpu/gpu blokka med trykkluft for og rense litt :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har også det settet ( Dual ) til min Intel p4 som i de siste 19dagene har gått på 100% uten stopp ( Folding ),,, Akkurat nå med viftene i såvemodus altså 600Rpm ligger tempen på 52grader. (Load) Da har jeg også et voltmodda x800 kort som kjører på 1.7v,,, så er meget fornøyd med settet, det er sykt hvor det kvitter seg med varme.

Har også teste Peltier på cpu, rundt 110w ekstra, da fikk kjølinga problemer og det velta ut varme av radissen med full gass på viftene ;)

Du vet varmen som kommer ut av en støvsuger? Akkurat likt :p

Fikk problemer mer pumpa etter et år, elektronikken slutta i virke, så da kjøpe jeg ei lik 230v pumpe, den suser i dag, gått i minst 50dager uten stopp.

Anbefaler settet sterkt! :thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Etter og ha kobla opp sette igjenn i dag, med kjøling på cpu,gpu og hk. (samt blåst rein raddisen med trykkluft)

Ligger cputempen: på 37C med 100% load (med standar klokk)

Og hk tempen på 34C, og gpu 30C idle.

(dette med 2 mist vifter på full guffe)

Problemet mitt nå er at når jeg skal starte opp ett spill får jeg airfacts over hele skjermen :no: Funker helt fint til windows, internett og film, men straks jeg fyrer opp et spill blir det bare firkanter over hele skjermen... :nei:

Får se om jeg finner ut av det i morra, må ha pcen i orden til oblivion :whistle:

Edit; La inn nye drivere(og ba en bønn), funka nå :w00t:

Kan legge in temps når jeg har overklokka i morra ;)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Blue--Sky Postet 08/03-2006 : 23:24

Etter og ha kobla opp sette igjenn i dag, med kjøling på cpu,gpu og hk. (samt blåst rein raddisen med trykkluft)

Ligger cputempen: på 37C med 100% load (med standar klokk)

Og hk tempen på 34C, og gpu 30C idle.

(dette med 2 mist vifter på full guffe)

Problemet mitt nå er at når jeg skal starte opp ett spill får jeg airfacts over hele skjermen  Funker helt fint til windows, internett og film, men straks jeg fyrer opp et spill blir det bare firkanter over hele skjermen... 

Får se om jeg finner ut av det i morra, må ha pcen i orden til oblivion

Edit; La inn nye drivere(og ba en bønn), funka nå

Kan legge in temps når jeg har overklokka i morra

Hei

Kan du skrive nøyaktig hva slags deler du har kjøpt til vannkjølingen?

Har planer for egen vannkjøling og er nysgjerrig.

Har du gjort noen modifikasjoner på kabinettet ditt, Lian Li PC6277A, når du monterte vannkjølingen eller fikk du plass til alt uten?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...