LtdEdFred Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Jeg får en sånn mld hver gang jeg starter opp (nesten hvertfall) også spør den om jeg vil avslutte. Problemet er at den går som bare det. Dette har ikke skjedd får i går da jeg "installerte" den nye vifta (Zalman CNPS 6000AlCu). Jeg har en IDLE temp 33-35 grader. Noen som har hatt noen lignende "sykdommer"? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Du har kanskje kobla vifta direkte til molex`en (psu), og da vil (i de _aller_ fleste tilfeller..) ikke hk kunne lese av rpm, altså tror det at den ikke går. du må koble den til den tilegna 3pin`en på hk`et.. Hvi ikke det er problemet, kan man på noen bios`er overstyre denne funksjonen (turtallsavlesning). dette ble en veldig usosial, upersonlig post.. må jo ha en smiley med! :smile: Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Jeg har den koblet til molexen nærmest ribba (samme sted som jeg har hatt min GlobalWin i 6mnd) Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Den du har koblet heter FAN. Har du tre ledninger på den? Det kan hende at vifta gåpr for sient slik at Bios ikke klarer og å lese det. I bios kan det hende at du har et valg der du kan slå av CPU FAN protection eller lingende. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Ledningne fra Zalman vifta består av 3 stk, de vanlige +, - og jord. Vifta går på rundt 3100rpm Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 pluss minus og jord??? er du på jordet eller??? Det er enten rød = pluss svart = jord gul = turtalls avlesning eller rød = pluss hvit = minus¨ blå = turtallsavlesning Det er sikkert bare det at vifta har for lavt turtall sånn at HK ikke klarer å måle det, og sier dermed at vifta ikke går. Skru av CPU fan control protection og du slipper feilmeldingen Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Greit på jordet eller ikke. Takker for svar. Fryktelig idiotisk å måtte skru av den varselen da hvis jeg en gang skulle glemme å sette i molexen. (Hadde vi snakka om drevkontakter er det vel riktig med +, - og jord eller?) Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 egentlig heter det aldri jord. Det heter bare 0 volt og +5 og +12 volt. På drevkontakta blir bare strømmen ( dvs 0v og +12v kobla til, mens turtallsavlesninga bare blir blinda ved at det ikke er en pinne som kobler den til. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Problemet ble borte da jeg bytta molex fra den nærmest ribba til den 4 cm lenger bort. Snurrig!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå