Gå til innhold

Nytt AGP-skjermkort, MED S-video

Ca3

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg driver med et lite prosjekt, jeg bygger en HTPC, men jeg trenger et nytt skjermkort som har en S-video utgang, slik at jeg kan koble pcen min til tven på rommet ;)

jeg har alt annet av kabler osv som trengs til dette.

Jeg har sett litt på Geforce 5200

det jeg lurer på er om dette kortet har en slik S-video utgang s-video_sockett_small.jpg

EDIT: jeg lurer også på om noen vet hvor jeg kan skaffe en overgang, så jeg kan koble en vanlig video-kabel, til en slik utgang: svideo-photo-big.jpg

Endret av Ca3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer, om du strykker på ">> Vis mer produktinformasjon" ser du at det står: "Grensesnitt: 1 x S-videoutgang".

Dei fleste skjermkort har i dag S-Video-utgang. Før var det fleire med kompositt, men eg har ikkje sett det sidan eit gammalt skjermkort med 8MB for min del.

Lenke til kommentar

Nope, kompositt er den gule heilt til høgre på dette biletet:

port_detail.jpg

Dei 2 typane du har bilete av er 7-pin og 4-pin S-Video. Ein 4-pin S-Video-kabel kan du plugge inn i ein 7-pin inn\utgang, men ikkje omvendt.

Eg er 110% sikker på at kortet har S-Video.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
et spm til: hva heter denne kontakten svideo-photo-big.jpg

og finnes det en overgang fra video til denne?

5717406[/snapback]

Fant du noen løsning ?

Har og dette "problemet" da jeg har byttet skjermkort og det har s-video utgang. Skulle gjerne koble dataen til Tv'n men der har jeg ikke s-video inngang kun den gule "Composit videoinngangen", som er vist på bilder i innlegg over her. Finnes det en overgang feks. fra s-video til "Composit". :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...