Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med CPU kraft tildeling

Anbefalte innlegg

CPUen brukes 90-100% til alle spill jeg kjører og fpsen hopper ned til 10-15fps hvert 20ende sekund sånn ca. alt tabber man bruker den 0% av cpuen til spillet og 100% på de jeg eventuelt gjør browser , winamp , mediaplayer etc

problemet oppsto etter jeg installerte service pack 2 , oppdaterte bios og installerte nyeste chipset drivere.

Hardware:

Hovedkort. Asus A8N-SLI Premium

Skjermkort. xfx geforce 6800gt pci-e

Minne. 1 gb

noen som har vært borti no lignende ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva på et LAN for ikke så lenge siden...

Det hva så jævlig med virus og trojaner at når jeg plugga i nettverkskablen begynte det å hakke selv ute i windows. Dra ut => helt fin putte inn igjen => hakke :p

Hmm så brannmur er viktig :)

5717860[/snapback]

hehe, eller kanskje brannmuren var med på å få maskinen til å hakke, siden den skal gå gjennom hver eneste nettverkspakke du mottar, og det kan være mye søppeltrafikk på LAN :p

----

uansett, tilbake til topicen. Hvis du åpner task manager (Ctrl+alt+del) og trykker prosesser, se på CPU-bruken på alle prosessene. Hvert 20'ende sekund vil du se en prosess hoppe til 100%, denne prosessen vil kanskje være problemet. Hvis du finner ut hvilket program det er, se at det funker som det skal, kanskje slett det hvis du ikke trenger det, eller sett ned prioriteten mens du spiller og håp på det beste :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...