Heineoen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei.. Startet pcen opp i dag.. men kom ikke langt.. Trolig en feil etter bruk av programmet Boot Skin.. for å endre boot screen. Har fått denne feilen på andre pcer før.. Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: /Windows/System32/Config/System Du kan reparere filen ved å starte installere windows fra den orginale cd-romen velg "r" i åpnings-skjermbildet for å reparere. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Banzai Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Nøyaktig som den foreslår. Sett i cd'n, restart pc'n og velg "repararer windows". Det burde erstatte den forsvunnede fila. . Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Skal jeg trykke en tast for å komme inn på windows cden? Eller er det et annet sted jeg skal presse "r" Hvofor har jeg og en jeg kjenner fått denne feilmeldingen på akuratt samme tid? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 - Finn Microsoft Windows Cd'en, helst den Orginale. - Åpne Cd skuffen i DATAMASKINEN - Legg cd platen i cd skuffen - Lukk Cd skuffen - Start maskinen på nytt, Gjerne med å trykke in RESET knappen, eller whatever... Går dette riktig for seg så vil windows installasjonen starte opp, og du vil få valg om å reparere et sted i menyvalgene og som du sikkert skjønner slik jeg skriver, så virker ditt svar og spørsmål på meg som om du kanskje skulle ha oppsøkt hjelp for å få hjelp til dette. Ufalglærte for å bruke et pent ord, bør ikke klø i en pc, da de gjør bare mer skade. Lenke til kommentar
Banzai Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Dersom maskinen ikke automatisk starter opp fra CD'n, så må du ta turen inn i bios og se på hvilken rekkefølge maskinen søker etter oppstartsenheter. Forandre denne til at den kjører cdrom først, lagre instillinger, og avslutt bios. Burde da starte opp fra cdrom'en, og så er det bare å følge instruksjonene på skjermen. . Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Hallo.. har ganske god peiling på pc her da.. .. Menne skal jeg trykke en tast for å komme inn i installeringen av Windows? Er det ikke E som er reprasjons tasten? Husker ikke å sett noe "r" tast der.. Må finne s-ata driverne først så kommer ikke på om jeg har sett noen "r" knapp der men? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Den filen som mangler er en del av registeret. Så det er ikke bare å kopiere den fra CD. Har nylig hatt 2 tilfeller av akkurat dette problemet. Det første ble fikset med chkdsk /r fra Recovery Console. Det andre kunne jeg ikke fikse selv, men systemansvarlig hadde en CD som heter ERD Commander, den fikset det automatisk. Bare synd at denne koster oppimot 10.000 kr. Her finner du en beskrivelse av Recovery Console: http://www.windowsnetworking.com/j_helmig/wxprcons.htm Hvis chkdsk ikke retter feilen kan du prøve F8 under boot og velge 'last known good'. http://www.petri.co.il/last_known_good_in_...000_xp_2003.htm Endret 9. mars 2006 av hårek Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 CHKDSK funka yess!! Tusen takk hårek!! Men har forsatt den feien boot.ini mangler forsetter oppstarten av Windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå