Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som kan skru Mercedes i Bodø?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen fra Bodø her som kan skru Mercedes og som kan hjelpe meg å få min Mercedes i orden (mot betaling)?

Jeg har prøvd å ha den på verksted og der var det lite hjelp å få uten at det koster en formue! :(

Problemet med bilen står nærmere forklart her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=539963

Svar gjerne her inne på siden eller send en privat melding!

Håper ikke dette bryter mot reglene til forumet... Jeg vet bare ikke hvor jeg ellers skal henvende meg... :cry:

Liam

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spør Taxi folket.Skal prøve å kontakte support avdelingene i morgen for å høre hvem som er oppegående i ditt distrikt.

5716851[/snapback]

Hei igjen!

Må bare si at jeg blir helt overveldet av hvor mye hjelp jeg får av deg! :thumbs:

Jeg hadde håpet at jeg kunne slippe å ta den inn på verksted, så hvis du eller noen andre vet om noen som kan skru på fritiden mot betaling, så blir jeg VELDIG glad! :)

Skal også undersøke med taxi-folket.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Dette er nesten til å le av.Ringte til to firmaer som leverer testutstyr og leverer telefonsupport på bilelektro til verksted.Skulle hørt hvordan han ene holdt litt for røret å spurte de andre om det var noen som var flinke i bodø.Da svarte den ene etter noen sekunder nei det er ingen da må han kjøre et stykke.Jeg håper for Bodø sin skyld at han tar feil.Pratet også med en verktøyselger som reiser rundt på verkstedene da de også pleier å være oppdatert på hvem som har en som er god på elektrisk.Prøver videre i morgen.Hva er nermeste tettsted hos deg?

Lenke til kommentar
Dette er nesten til å le av.Ringte til to firmaer som leverer testutstyr og leverer telefonsupport på bilelektro til verksted.Skulle hørt hvordan han ene holdt litt for røret å spurte de andre om det var noen som var flinke i bodø.Da svarte den ene etter noen sekunder nei det er ingen da må han kjøre et stykke.Jeg håper for Bodø sin skyld at han tar feil.Pratet også med en verktøyselger som reiser rundt på verkstedene da de også pleier å være oppdatert på hvem som har en som er god på elektrisk.Prøver videre i morgen.Hva er nermeste tettsted hos deg?

5722829[/snapback]

Hehe... Tviler ikke. :!:

Nærmeste tettsted er Fauske eller Gildeskål kommune. Blir et stykke å dra. Tar vel en time å kjøre.

Var uansett i kontakt med Kjøretøyspesialisten i Bodø. De er et privat verksted og har et godt rykte og er rimelige. Verksmesteren kunne nesten garantere meg hva som var galt over telefonen og kunne få bilen i orden på mandag. Han skjønte heller ikke hva katalysatoren og lambda-sonde hadde med det problemet som bilen min hadde og at det var helt vanlig å fjerne begge deler uten at det hadde noen betydning for bilen.

Han nevnte også at han var klar over at verksetedet på Mercedes ikke kunne feilsøke noe særlig på eldre biler hvis de ikke kunne koble bilen til en datamaskin og få feildiagnosen på en skjerm. Dette på grunn av at mekanikerne var veldig unge på det verkstedet og ikke hadde erfaring med eldre modeller.

Jeg har også samme inntrykk, siden mekanikeren på Mercedes måtte ha "alle deler på plass" for å kunne bruke feilsøkingsutstyret, istedet for å bruke hodet og kunnskap om motorens oppbygging. :roll:

Så jeg har tenkt å ta bilen inn på Kjøretøyspesialisten på mandag, med mindre du ikke ser noen grunner til at jeg burde la være...?

Er uansett veldig takknemlig for den infoen jeg har fått hos deg og for at du tar deg så mye tid til å hjelpe! Håper du lar meg få sjangsen til å hjelpe deg også viss det skulle være behov eller anledninig.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Mekanikere er ikke hva de engang var :roll:

Nå er det bare unggutter med sleik og laptop under armen :whistle:

Jeg mener at en mekaniker skal kunne finne ut alt som har med en bil å gjøre uten mer spørsmål, selv om han jobber på MB verksted er det ikke dermed sagt at det eneste de trenger å gjøre med en bil er å sjekke hjernen på den med en PC.

Lenke til kommentar
Mekanikere er ikke hva de engang var :roll:

Nå er det bare unggutter med sleik og laptop under armen :whistle:

Jeg mener at en mekaniker skal kunne finne ut alt som har med en bil å gjøre uten mer spørsmål, selv om han jobber på MB verksted er det ikke dermed sagt at det eneste de trenger å gjøre med en bil er å sjekke hjernen på den med en PC.

5727817[/snapback]

Joda, enig med deg!

Tror ikke at alle yngre mekanikere i dag er helt udugelige på feilsøking, men jeg er overbevist om at det er veldig viktig hvor du blir lært opp. Tror ikke du lærer like mye på et dyrt merke-verksted som du gjør på et lite privat verksted.

Folk flest, med eldre biler som man må feilsøke på med lærdom og erfaring, tar ikke med seg bilen sin på et dyrt merke-verksted, men heller på et verksted som er rimelig og mindre. Mekanikerne der får derfor mer erfaring på å forstå motorer og hvordan komponentene fungerer i forhold til hverandre, i motsetning til de dyre verkstedene der de nye bilene blir reparert ved at en PC forteller deg hvilken del du skal skifte.

Feilsøking tar derfor, etter min erfaring, kortere tid med en mekaniker som har tilbringt en god del år under panseret på flere forskjellige biler og som har brukt en del tid på å klø seg i hodet og feilsøke på god, gammeldags måte.

Learning by doing! :thumbup:

Lenke til kommentar

Etter ditt inlegg å dømme så tror jeg nok det er løsningen på problemet ditt.Lykke til.Jeg personlig har best erfaring med frittstående verksted,men det er kun folkene som gjør det.Problemene med enkelte merkeverksted er at de ikke har noen føleser for plassen de jobber .På frittstående verksted er det mange ganger mere personelig og at alle tar i et tak for bedriften.Derfor er det ofte allsidige mekanikere som elsker å lære å stå på.

Lenke til kommentar
Centrum bil har vel mekanikere som burde kjenne MBen

5729966[/snapback]

Det har de sikkert. Har ikke kontaktet dem ennå, men jeg tar først sjangsen på Kjøretøyspesialisten siden de hørtes kompetente ut i telefonen. :)

Får prøve Centrum Bil neste hvis det ikke går bra hos Kjøretøyspesialisten... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...