muppman Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei! Har formatert og reinstallert Windows grunnet virus/adware, men etter reinstallasjoen er det fremdeles mye greier og popups. Har installert Norton Antivirus, ZoneAlarm og Avast. Disse programmene finner en del og sletter det, men det ligger fremdeles masse greier igjen. Popupsene kommer tett som hagl paa skjermen hvis jeg proever aa aapne IE. Noen gode ideer om hva jeg kan gjoere for aa faa maskinen ren? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg tror du må fortelle oss litt om hvordan du strukturerer PCen din og harddisken din. Har du mange partisjoner med gammel data på som ikke ble formatert? Fortell oss hvordan du formaterte PCen din, og om du var offline da du satte den opp igjen med firewall og antivirus software før du koble den online. Slike ting må vites for å kunne finne ut hva du eventuelt gjorde galt. AKIRA Lenke til kommentar
muppman Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Ok, er ikke så dreven at jeg vet hva som bør være med av informasjon. Men jeg slettet alle gamle partisjoner ved installering. Jeg koblet imidlertid opp mot nettet før virusprogrammer ble installert. Dette for å laste ned akkurat disse programmene. Jeg gjorde ikke noe annet på nettet før de da var installert. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har du flere harddisker hvor du formaterer kun OS disken så kan virus gjemme seg på de andre diskene/partisjonene og infisere det nyinstallerte OSet før du rekker og kvitte deg med det. Kobla fra alle andre disker en OS disken og instaler Windows på en nyformatert disk og ikke ha nettverkskabelen ikobla under installasjonen. Oppdater antivirus og brannmur vha. programmenes egne oppdateringsfunksjon, for deretter og oppdatere windows om du ikke har en slipstreamet CD. Og uansett hva du gjør ikke åpne IE før antivirus og brannmuer er ferdig oppdatert. Lenke til kommentar
muppman Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg har faktisk bare en HD. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få installert virusprogrammer dersom jeg ikke kan gå via IE. Det er jo den nettleseren Windows blir installert med, og jeg må på nettet for å få lastet ned virusprogrammene. Er den lille tiden der nok til at maskinen min skal bli infisert med viruser/spyware? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har du flere partisjoner på disken da? Virus kan fremdeles gjemme seg på den/de andre partisjonene. Har du ikke det så er problemet at du åpner IE med en ubeskytta maskin. Last i såfal ned programmene og brenn dem på CD eller få de over på annet lagringsmedie slik at du kan installere de uten å måtte starte IE først. Lenke til kommentar
muppman Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Ok, prøver det jeg. Men det kan ikke skje at noen virus blir liggende igjen til tross for at alle partisjoner blir slettet? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 du må på internett for å hente antivirus .... fra sånn piratkopieringssider?? Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 kjør "Trend Housecall" eller hva den nå heter... den har funket bra for meg et par ganger. Kjører via nettleseren, og er gratis Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 AVG antivirus har en gratisversjon Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Sletter du alle partisjonene og oppretter nye så er det ingen virus som vil overleve på den disken. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Jepp AVG antivirus fra GriSoft har en gratis sak.... har kjørt den en stund nå og den funker fint for meg Lenke til kommentar
JonH Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Har hatt et lignende problem med en eldre pc jeg har, selv om jeg slettet alt, partisjonerte på nytt, installerte alt på nytt, dukket det opp problemer igjen. Selv om jeg satt inn en ny harddisk løste det ikke problemet, så jeg tror det må ha vært noe i bios'en for ikke lenge etter tok hovedkortet kvelden... Har testet harddisken i en nyere pc og der var det ingen problemer i det hele tatt. Endret 8. mars 2006 av JonH Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Var det CIH du fikk? Dette er et virus som aktivt forsøker å fylle bios med dritt, noe det av og til fikk til. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Ikke umulig at det var CIH jeg fikk, men rart at ikke antivirus'en tok knekken på det, for så vidt jeg husker så var det en god stund etter at viruset ble omtalt... Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Problemet med at du må på nett før du kan få innstallert antivirus o.l lignende løses ved å brenne div. innstallasjonsfiler på CD før du formaterer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå