morbid2 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hei Sitter og knoter med en nettside. Har lagt til et bakgrunnsbilde for siden, men den blir ikke korrekt i Opera 8.5. I Explorer 6.0 og Mozilla 1.6 vises den slik den skal. I body-taggen har jeg dette i CSS-dokumentet: color:#666; background-color: #000; background-image:url('NettsideGrafikk/nyBruker_Avtale.jpg'); background-repeat:no-repeat; background-position: 10% 20%; background-attachment:fixed; Problemet er posisjoneringen. Hvis jeg bruker "left", "center" eller fast px-verdi fungerer det, men så fort jeg bruker relative verdier (%) forsvinner bildet ut av skjermbildet i toppen. Her skal jo 20% flytte bildet 20% ned på skjermen, men den gjør igrunn motsatt i Opera her hos meg Noen hete tips? Endret 7. mars 2006 av morbid2 Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 background-position: 10% 20%; Hva gjør denne linja? "10% 20%"Skal vel bare være 10 eller 20? Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Her tok jeg nok feil, men på w3schools så har de ikke lagt til noe ; etter de har skrevet. linja, kan jo hende det er noe feil på w3schools men jeg har ikke opplevd det til nå. Prøv og ta bort ; og se om det hjelper. Opera må isåfall ha så og si 100% rett kode for at det skal funke Lenke til kommentar
morbid2 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) background-position: 10% 20%; Hva gjør denne linja? "10% 20%"Skal vel bare være 10 eller 20? 5717364[/snapback] Første attributt angir horisontal posisjon, mens den andre angir vertikal posisjon. Angående fravær av semikolon er det fordi man kan droppe den, hvis det er siste uttrykk i definisjonen. Ja, det var dette med å få det rett da EDIT/ Nei, da ble det følgende løsning: background-position: 10% 30px; med px-verdi på siste attributt forsvant hvertfall ikke bildet ut av skjermen i toppen i Opera med den prosenten man anga. Sprøtt! Endret 7. mars 2006 av morbid2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå