CrackaBoi Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Here is my story. Vel vel, tiden er inne. Jeg er en av de mange her i forumet som har hatt AMD-prosessorer helt siden den første Thunderbird kom. Skal vi se, jeg har hatt: tbird 900, tbird 1000, tbird 1.4, duron 650, duron 800. De har hatt god ytelse og latt seg klokke til himmels, men det er en ting som har gjort meg gal: Problemer. Bøttevis med problemer. Etter at jeg begynte med AMD har jeg hatt voldsomt mye trøbbel med PCene mine. Hoved-PC-en har vel hatt en nedetid på 10-20%. Det har ALLTID vært noe galt, og jeg har brukt masse tid på å fixe det. Oppdatere drivere annenhver dag, oppdatere BIOS, bytte hardware, formatere en gang i måneden, sende inn hardware til rep +++. Det skyldes nok mest disse elementene: - Jeg har masse, masse rart i PC-en min. - Jeg overklokker det meste. - Jeg modder tett. - Jeg har brukt abits hovedkort. Det ble mye text, men poenget mitt er at jeg er i den oppfatning av at Pentium 4 er mer stabilt, og ville gi meg mindre problemer. Slik at jeg kan bruke tiden min på å bruke PC-en i stedet for å fikse den. Stemmer det? Jeg vet at Intel er dyrere og har dårligere ytelse, men jeg er mer enn villig til å ofre det mot å få en stabil PC som fungerer til enhver tid, uten konstant mekking og fixing. Jeg er ikke helt inne i hva som er bra og hot og nytt på intel platform-fronten, så jeg ber dere hjelpe meg med det tekniske i posten "Spørsmål om Pentium" (oppe innen et par dager) Jeg setter stor pris på alle innlegg, kommentarer, tips og forslag her. Men jeg kan alt om AMD vs Intel mht ytelse og det der, så jeg trenger ingen inTeL sUckzZz azZ inlegg. Takk for meg. Hilsen Aksel Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hmm, jeg har brukt AMD siden 98, that's right, jeg hadde faktisk K6-2 :smile:. Jeg kan ikke si at jeg har hatt samme erfaring som deg. Mine AMD'er har bare virket hele tiden. Jeg har brukt AOPEN og MSI hovedkort og brukt lite tid på overklokking. Kun overklokket så mye jeg har kunnet og gått litt tilbake for å oppnå stabilitet. Jeg har oppdatert drivere, bios, o.l omtrent hver andre måned. En viktig ting er kanskje at jeg stort sett bare har brukt NT-baserte operativsystem. De gangene jeg har hatt problemer med PC'en er når jeg har prøvd 9X-basert junk. Det er sikkert mer trubble med AMD-systemer. Jeg tror først og fremst kommer av: *De tidlige via chipsettene for T-bird/duron. *Varierende kvalitet på de første hovedkortene. *De som har AMD er opptatt av å tyne systemet sitt. *De som har AMD kan gjøre mer med systemet sitt. (Låse opp multiplyer, voltmodde ++) Konklusjon: Bruk NT-basert OS. Finn på noe annet å gjøre enn kun prøve ut nye ting for å få to FPS mer. Da får du nok stabiliteten du trenger. kelv Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 jeg har hatt det akkurat som deg.problemer i bøtter og spann. jeg vurderer selv sterkt å gå over til intel. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Takk for svar kelvin, det var interessant. Jasså Caveman, sier du det? Hadde vært bra om du sa fra om hva du fant ut, og hvis du gikk over "to the dark side". Vi kan jo "samarbeide"! tihi takk for svar Lenke til kommentar
normal Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 prøv å klokke ned og ikke vær så jævla kåt på +10MHz og splitter ny uutprøvd hardware (ehh abit HK + uprøvd = IHVERTFALL problemer) så går det nok bra skal du se Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Quote: On 2001-12-05 23:05, The Pirate skrev:(..) og hvis du gikk over "to the dark side". Vi kan jo "samarbeide"! tihi "The Force can have a strong influence on the weak-minded." "If once you start down the dark path, forever it will dominate your destiny" :smile: :smile: kelv [ Denne Melding var redigert av: KELViN på 2001-12-05 23:21 ] Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 Ja..... eh.. riktig.... :wink: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 P4 + DDR HK er visst meget god og billig alternativ til RAMBUS minne. Tror jeg kommer til bygge meg noe sånt når jeg bygger meg en maskin en gang neste, men hvem vet hva som er best da. Telcontar Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Tyne systemene ja....hehe If you can't beat us, join us. Pentium 4 / DDR at dealers near for X-mas _________________ Andreas Grimsby Nerd! _______________ Pentium4 1.7GHz 1GB 2x60GXP LCD Geforce 3 TI500 [ Denne Melding var redigert av: Dollar på 2001-12-06 00:25 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå