Sammy1 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har et problem, har hatt ei hjemmeside liggende ute siden januar 05. I desember 05 omarbeidet jeg fullstendig mappestrukturen for alle undersider. De gamle sidene ble slettet. Når jeg nå søker på google m.fl. finner jeg bare de gamle sidene, og de lenkene er døde. Hvordan går jeg fram for å få oppdatert søkemotorene?? Ordner dette seg selv eller er det noe jeg kan gjøre? Ser at google tråler web'en med 6-8 ukers mellomrom. Det er nå akkurat 3mnd siden jeg gjorde denne endringen. Kanskje ikke så lurt ser jeg nå i ettertid Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du kan begynne med å sende siden din til Google. Google vil finne linkene på den siden du sender inn og følge linkene sånn at de også blir indeksert. Vis du vil ha mer kontroll over indekseringen kan du bruke Google Sitemaps Lenke til kommentar
Sammy1 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg skal prøve dette. Vet du/noen hvor lang tid det tar før google "oppdateres"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg skal prøve dette. Vet du/noen hvor lang tid det tar før google "oppdateres"? 5716838[/snapback] En bot er innom siden din i gjennomsnitt hvert 3 sekund (eller noe slikt) i følge Google. Så det blir nok oppdatert fortfølgende! Lenke til kommentar
abrj Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) For det første ligger ikke Googlebot å sjekker siden din hvert 3 sekund. Sist jeg spurte Google om det samme fikk jeg til svar: De har lagt inn parametre for å sjekke oppdateringsfrekvens, popularitet osv. Ca 1 gang i uken oppdaterer Google sidene sine, og endringer blir foretatt hvis de blir funnet verdige. Du kan altså ha oppdatert siden din uten at Google oppdaterer den. En annen ting som er lur er å få andre sider til å linke til deg, og f.eks legge ut adressen din til sider du vil ha oppdatert i søkemotorene inn på forumer som dette; Bjørn Ryan Johansen Bjørns URL liste Bare Test Bjørn Ryan Johansens resultater i søkemotorer Bjørn Ryan Johansen Endret 21. mars 2006 av abrj Lenke til kommentar
Sammy1 Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Takk for svar abrj, har etter ei uke ikke merket noen endring, dvs jeg har funnet ut at jeg har PageRank=0. Skal følge din oppfordring. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 @abrj: Meget off-topic, men kan du være så snill å ta bort det ekle resize scriptet du har? Jeg vil selv bestemme hvor bred browservinduet mitt skal være. Lenke til kommentar
Sammy1 Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Har nå registrert meg hos Google, og lagt inn request på sletting av døde lenker. Tar 3-5 dager. Har også bedt om "crawler" domenet på nytt, usikker på hvor lang tid det tar. Så har jeg lagt ut lenker i diverse fora, fra før har jeg oversikt over topp-ti url som er lenket til mitt domene. Det bør vel kanskje gå seg til? Irriterende å ikke bli 'funnet' Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ta en http://egosurf.org !! Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Meta har ikke stor funksjon lenger. Din side får treff på google dersom du har: Gode tittel tager Mangen besøkende Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Meta har ikke stor funksjon lenger. Din side får treff på google dersom du har: Gode tittel tager Mangen besøkende 5794528[/snapback] Jo flere eksterne linker til hjemmesiden din høyre ranking får du på hjemmesiden din og den siden linken peker på får også høyre ranking Jo flere interne linker til en side på hjemmesiden din jo høyre ranking får denne siden. Vet ikke helt om hjemmesiden din får høyere ranking totalt. Vis søkeordene brukeren søker med finnes i domenet, url eller i titelen kommer disse sidene høyrer på listen. Søkeord som finnes inni tager f.eks. <b> får vel også høyrer ranking vis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 En bot er innom siden din i gjennomsnitt hvert 3 sekund (eller noe slikt) i følge Google. Så det blir nok oppdatert fortfølgende! 5717243[/snapback] Er du gal, mann.... Lenke til kommentar
sqitfire Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 (endret) En bot er innom siden din i gjennomsnitt hvert 3 sekund (eller noe slikt) i følge Google. Så det blir nok oppdatert fortfølgende! 5717243[/snapback] Er du gal, mann.... 5794922[/snapback] JA GAL! tror det variere, men du kan tenke antallet nettsider i verden... Ingen servere har tilgjengelighet til å sjekke ALLE sidene hvert 3 sekund TRUSt me Endret 22. mars 2006 av sqitfire Lenke til kommentar
Sammy1 Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Ei stund siden jeg har vært innom her... Har fulgt tipsene jeg har fått her. Rankingen hopper opp og ned mellom 0 og 4. Sliter med å få fjernet noen døde linker, de ødelegger nok. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvordan ser du hvilken ranking du har? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvordan ser du hvilken ranking du har? 5883101[/snapback] Søk og se hvilken plass du havner på. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvordan ser du hvilken ranking du har? 5883101[/snapback] Du kan skjekke på denne siden. Den er kanskje ikke helt nyaktig, men bør funke greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå