Gå til innhold

Jakten på den beste skrivebordserstatteren


Anbefalte innlegg

Jakta er over! Jeg slo til på XPS-en. Jeg fikk 7200 rpm harddisk istedet for 5200, og prutet den ytterligere ned til 18000. Da sa selgeren stopp :)

 

Det var veldig vanskelig å bestemme seg, men tunga på vektskåla var nok at XPSen hadde bedre lyd. Det hevdet også denne tyske testen av XPS som skryter den opp i himmelen, en test som forøvrig ikke er mer enn 2 uker gammel.

 

Håper at jeg ikke har gjort noe dumt.. men gleder meg masse nå  :dribble:

5727260[/snapback]

 

 

Jeg ville valgt den samme. Men det med lyden er sikkert bare vrøvl. Maskinene er jo bygget omkring de samme komponenter, som nevnt tidligere i tråden. Det er heller ingen sammenligning i den tyske testen, såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chil: Hahaha den ville du ikke hatt for en pæreis engang eller om jeg hadde kasta den etter deg. Den er en toshiba-modell fra 1998- Toshiba 2650 XDVD (med DVD-spiller og grafikkort!) som jeg betalte 20k for den gangen. Den beste maskina jeg har hatt noengang, absolutt verdt hvert eneste øre. Jeg kommer nok fortsatt til å bruke den til PP-presentasjoner og lignende på jobben, i tilfelle noen elever kaster yoghurt på den, den kan jo surfes med og brukes som skrivemaskin selv om den er treig. Jeg skriver på den akkurat nå :!:

Endret av OlivettiM24
Lenke til kommentar
tunga på vektskåla var nok at XPSen hadde bedre lyd.
Den eneste forskjellen her er vel at følger med et adapter som gir coax SP/DIF på XPS?

 

Gratulerer med kjøpet. Utvilsomt en lekker maskin.

5727436[/snapback]

 

Takk! Ja, det kan nok stemme. Men med en sånn skjerm og god lyd kommer jeg ikke til å bruke den utgangen med det første. Jeg ser at en del erfaringer med Inspiron (i Inspiron-tråden) blant annet er at den har litt tynn lyd. Subben på XPS gir utvilsomt flere vibrasjoner i sofakroken, iallefall ifølge den testen (selgeren hevdet forresten det samme, uten at vi skal ta det for god fisk). Jeg skal teste det og gi tilbakemelding om det. Jeg er musiker, så god lyd er viktig for meg :)

Lenke til kommentar
Jeg ser at en del erfaringer med Inspiron (i Inspiron-tråden) blant annet er at den har litt tynn lyd. Subben på XPS gir utvilsomt flere vibrasjoner i sofakroken, iallefall ifølge den testen (selgeren hevdet forresten det samme, uten at vi skal ta det for god fisk).
Samme 'subwoofer' finnes på Inspiron 9300/9400. Se bilde. Hjelper noe på bassen, men effekten avhenger litt av hvilket underlag maskinen står på. Nuvel: Håper du blir fornøyd med kjøpet.

post-12669-1141931134_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal innrømme at jeg leveringstiden også hadde stor betydning for valget jeg tok. Jeg hadde ikke lyst til å vente til slutten av april. Inspiron har også den fordelen at den ikke ser så harry ut, og det med lyden kan nok stemme, men som sagt skal jeg teste det ut.

 

Inspiron ruler, men XPSen ble for fristende denne gangen. Jeg så forresten en kar som prøvde å selge den samme maskina med litt dårligere harddisk brukt et halvt år gammel for 19k. Jeg fikk den ny for 18!

Lenke til kommentar
Jeg ser at en del erfaringer med Inspiron (i Inspiron-tråden) blant annet er at den har litt tynn lyd. Subben på XPS gir utvilsomt flere vibrasjoner i sofakroken, iallefall ifølge den testen (selgeren hevdet forresten det samme, uten at vi skal ta det for god fisk).
Samme 'subwoofer' finnes på Inspiron 9300/9400. Se bilde. Hjelper noe på bassen, men effekten avhenger litt av hvilket underlag maskinen står på. Nuvel: Håper du blir fornøyd med kjøpet.

5728256[/snapback]

 

Ja,, det er som qwert sier. Begge alternativene har den samme såkalte subwooferen. Selgeren har villedet deg med hensyn til dette. En ubetydelig detalj på en måte, men likevel en skandale. Burde ikke en selger hos Dell ha litt mer peiling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...