sixx Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er det ikke bare lov å selge å kjøpe drikke til folk over 18 år i norge da? det er jo en gang slik at det er veldig mange under 18 som drikker da.... BTW, hva er aldersgrensa på sprit i utlandet? 16 da å eller? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er det ikke bare lov å selge å kjøpe drikke til folk over 18 år i norge da? det er jo en gang slik at det er veldig mange under 18 som drikker da.... BTW, hva er aldersgrensa på sprit i utlandet? 16 da å eller? 5719150[/snapback] Det kommer litt an på hvilket land i utlandet du tenker på? I Danmark tror jeg det er 16 på sprit, og i en del europeiske land gir de langt F i aldersgrensen på alkohol og tobakk. Hvis du er 16 og over, kan du ganske sikkert regne med at du får kjøpt alkohol i et par land der, særlig med tanke på Øst-Europa Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er det ikke bare lov å selge å kjøpe drikke til folk over 18 år i norge da? det er jo en gang slik at det er veldig mange under 18 som drikker da.... BTW, hva er aldersgrensa på sprit i utlandet? 16 da å eller? 5719150[/snapback] Det kommer litt an på hvilket land i utlandet du tenker på? I Danmark tror jeg det er 16 på sprit, og i en del europeiske land gir de langt F i aldersgrensen på alkohol og tobakk. Hvis du er 16 og over, kan du ganske sikkert regne med at du får kjøpt alkohol i et par land der, særlig med tanke på Øst-Europa 5720389[/snapback] Er vel stort sett 18 år i de fleste tror jeg, som f.eks. Tyskland. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 1 kilo godteri? Det viste jeg ikke. Husker å ha lest 5 kilo sukker og brukt det som målestokk før Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 1 kilo godteri? Det viste jeg ikke.Husker å ha lest 5 kilo sukker og brukt det som målestokk før 5720776[/snapback] Jeg mener godteri går under sukker jeg. Står vel ikke noe om det i den quoten fra tollvesenet? I ColorLine-brosjyrene har godteri stått under annet med 5 kg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er det ikke bare lov å selge å kjøpe drikke til folk over 18 år i norge da? det er jo en gang slik at det er veldig mange under 18 som drikker da.... BTW, hva er aldersgrensa på sprit i utlandet? 16 da å eller? 5719150[/snapback] Det kommer litt an på hvilket land i utlandet du tenker på? I Danmark tror jeg det er 16 på sprit, og i en del europeiske land gir de langt F i aldersgrensen på alkohol og tobakk. Hvis du er 16 og over, kan du ganske sikkert regne med at du får kjøpt alkohol i et par land der, særlig med tanke på Øst-Europa 5720389[/snapback] Er vel stort sett 18 år i de fleste tror jeg, som f.eks. Tyskland. 5720700[/snapback] men ingen følger reglene, kunne fint kjøpe spirt som 16åring i tyskland, uten problemer Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 er det ikke bare lov å selge å kjøpe drikke til folk over 18 år i norge da? det er jo en gang slik at det er veldig mange under 18 som drikker da.... BTW, hva er aldersgrensa på sprit i utlandet? 16 da å eller? 5719150[/snapback] Det kommer litt an på hvilket land i utlandet du tenker på? I Danmark tror jeg det er 16 på sprit, og i en del europeiske land gir de langt F i aldersgrensen på alkohol og tobakk. Hvis du er 16 og over, kan du ganske sikkert regne med at du får kjøpt alkohol i et par land der, særlig med tanke på Øst-Europa 5720389[/snapback] Er vel stort sett 18 år i de fleste tror jeg, som f.eks. Tyskland. 5720700[/snapback] men ingen følger reglene, kunne fint kjøpe spirt som 16åring i tyskland, uten problemer 5720844[/snapback] Yepp, det er nettopp dette jeg prøve å komme frem til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå