faxe Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvilken aldersgrense er det på alkohol i Frankrike? Hva skjer dersom jeg blir tatt i tollen med f.eks. øl i sekken når jeg er så vidt under 18? Lenke til kommentar
faxe Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 høh? på grunnlag av? Lenke til kommentar
bap Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) da havner du i fengsel du havner jo ikke i fengsel er ikke sekker på aldersgrensen i Frankriket.. men tipper det er rundt 15-16.. Ska du fra Norge til Frankriket, eller far Frankriket til Norge? Kanhende det har noe å si Endret 7. mars 2006 av bap Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Man må være 16 år for å kjøpe alkohol i Frankrike. Tar du med alkohol tilbake til Norge og er under 18 år må regne med å bli fratatt alkoholen. Har du med "betydelige" mengder blir det helt sikkert politianmeldt. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvilken aldersgrense er det på alkohol i Frankrike?Hva skjer dersom jeg blir tatt i tollen med f.eks. øl i sekken når jeg er så vidt under 18? 5716124[/snapback] Forslag: Drikk så mye du orker av øl mens du er i Frankrike La vær å risikere å bli tatt i tolla -Ikke ta med alkohol Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis du blir stoppa med alkohol så mister du den hvis du er under 18. Foreldra dine får sikkert også vite det, så da må du selv vurdere hvor kule foreldra dine er i forhold til alkohol. Som LarsP sier, så kan det bli politi anmeldt, men det skjer ikke hvis du ikke drasser med deg pall på pall med pils Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 En i paralellklassen hadde meg seg ca. dobbel kvote av øl og snus og er i tillegg under 18 år og han fikk bot i tillegg til at foreldrene fikk vite det. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 ja, du kan få bot også...kommer litt ann på tolleren.. husker jeg skulle igjennom tollen på vei hjem fra danmark... 2 bagger fulle av sigg, øl og sprit... jeg ser tolleren noen meter forran...også tryner det en gammal dame bak meg i køen og tolleren løper for å hjelpe...da jogga jeg fort ut døra 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 toll er tull, bare spør svenskene. Lenke til kommentar
faxe Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 En i paralellklassen hadde meg seg ca. dobbel kvote av øl og snus og er i tillegg under 18 år og han fikk bot i tillegg til at foreldrene fikk vite det. 5716419[/snapback] Dobbel kvote av snus? Er det ikke bare lov å ta inn 2 bokser eller noe? og er det noen kvote på øl? Har hørt at du omtrent kan hamstre så mye du vil. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du kan vel ha med deg 250g tobakk, og 2 liter øl, 2 liter vin, 1 liter hetvin og 1 liter brennevin? Norske aldersgrenser gjelder likevel, da... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 5 bokser snus, 2 liter øl, 2 flasker vin, 1 liter brennevin og 1 kartong tobakk trur eg kvota ligger på no. Var i alle fall det i fjor haust. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Kvote på snus er 5 bokser løs eller 10 bokser porsjon. Øl er jeg usikker på. Du har kun lov til 250 gram snus ELLER 200 sigaretter, som er 1 kartong. Endret 7. mars 2006 av Feh Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 5 bokser snus [..] og 1 kartong tobakk 5718021[/snapback] Eller Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Reisende fra Europa Vin/hetvin (opp til 22 vol %) - 2 liter eller Vin /hetvin (opp til 22 vol %) - 1 liter Brennevin (opp til 60 vol %) - 1 liter I tillegg Øl (over 2.5 vol %) Sigaretter - 200 stk. Andre tobaksvarer - 250 gram Sigarett papir - 200 blad Sukker - 5 kilo Sjokolade eller sukkervarer - 1 kilo Drivstoff - Innholdet i en vanlig tank, maks. 600 liter Altså kan du ha med 5 bokser snus OG 200 sigaretter. Jeg tror faktisk også man kan bytte ut vin (<22%) med øl, slik at man får kvoten for øl + kvoten for vin med øl, men det er jeg ikke sikker på. Endret 8. mars 2006 av Lungemannen Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Helvete. Da har jeg jo dritt meg samtilige ganger gjennom taxfreen de siste årene da Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 fra toll.no http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?...guage=NO#fritak Regler for fritak fra toll og avgifter Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt. Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land. Barn under 12 år kan ikke, toll- og avgiftsfritt ta med andre matvarer enn mineralvann, sjokolade- og sukkervarer. Innenfor verdigrensen på NOK 6000/3000 kan du ta med følgende varer toll- og avgiftsfritt (NB! Se begrensningene ved fravær under 24 timer som nevnt over): Alkoholholdige drikkevarer: 1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 2 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, 2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,75 volumprosent. Dette betyr at man f.eks kan ta med 4 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer. For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år.Fortolling av større mengder alkohol enn kvoten. Tobakksvarer: 200 sigaretter eller 250 gram andre tobakksvarer, og 200 blad sigarettpapir. For innføre tobakksvarer må du være over 18 år. Fortolling av større mengder tobakksvarer enn kvoten Kjøtt, kjøttprodukter og ost 10 kg til sammen av kjøtt og kjøttvarer og ost (fra land utenfor EØS kreves det helsesertifikat), og fôrvarer med unntak av hunde- og kattemat. Verdigrense I tilfeller hvor verdigrensen på NOK 6000/3000 overskrides, kan du selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for. Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. Varer som utgjør et hele, kan ikke deles og innføres over flere reiser, eller av flere personer. Dette gjelder selv om verdien av den enkelte del er mindre enn NOK 6000/3000. Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet. Reparasjon av varer i utlandet, også reparasjon av kjøretøy, omfattes av verdigrensen på NOK 6000/3000. Dersom verdien på reparasjonen overstiger verdigrensen, plikter du å betale eventuell toll og avgift for hele reparasjonens kostnad. Drivstoff Maksimalt 600 liter i transportmiddelets normale drivstofftanker. Du kan i tillegg ha med inntil 10 liter på godkjent reservekanne pr. transportmiddel. Andre varer til personlig bruk Du kan i tillegg ta med personlige effekter og annet reiseutstyr som ble tatt med ved utreise fra Norge, se punktet om legitimasjon ved utreise. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Nå ble jeg lettet igjen, krage @Lungemannen: hvor fant du din dokumentasjon? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Nå ble jeg lettet igjen, krage 5718915[/snapback] Hyggelig å kunne hjelpe :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå