MrBjoern Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 En kompis av meg kjøpte webhotell hos domeneshop.no (den billigste pakka) og da fulgte det ikke med php. Derfor brukte han frames. Da jeg nå skal hjelpe ham med og designe siden lurte jeg på om det finnes noen andre alternativer til frames (utenom php include osv) Og vis det finnes andre muligheter om de er og anbefale istedenfor frames Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
pakke Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du kan bruke SSI (Server Side Include) hvis du har tilgang til det. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) har ikke løsningsforslag, men syns det er helt hårreisende av domeneshop å ikke tilby php eller andre server-språk! jeg ser at han ikke kan bruke CGI/SSI/PHP4/MySQL/Unix shell... så da blir det nok frames, iframe eller JavaScript. du kan jo titte her: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/ajaxincludes.htm Edit: leif... Endret 7. mars 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 mulig med javascripts. forklarte det litt nærme i en annen tråd her om dagen. basically: i html fila skriver du <script src="the_menu.js" /> og i menu.js: document.write('<ul><li><a href="">home</a></li></ul>');[code] veldig enkelt dette... er sikkert mulig å gjøre det på andre måter, men dette er nok bøandt det enkleste... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva med litt irriterende Ajax? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvis han legger på noen kroner, får han med støtte for php, sql og sånn! Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvis man har en skikkelig editor, så fikser man jo dette lokalt med templates-funksjoner. Ikke verre enn det altså. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) nå er det jo jeg som sitter og koder siden hans da. (notepad 2 ) men er det ikke sånn at man må instalere js for og lese det? eller er det standard i nyere browsere nå? ps litt sleipt av domeneshop og ikke legge med server scriting osv på billigste betalte pakke. (betyr jo at en del vil betale litt ekstra for og få med mySQL og php osv) Endret 11. mars 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) mulig med javascripts.forklarte det litt nærme i en annen tråd her om dagen. basically: i html fila skriver du <script src="the_menu.js" /> og i menu.js: document.write('<ul><li><a href="">home</a></li></ul>'); veldig enkelt dette... er sikkert mulig å gjøre det på andre måter, men dette er nok bøandt det enkleste... 5716848[/snapback] Bare en ting. Kan jeg legge <script src="the_menu.js" /> inn i fks style.css? slik som dette: <style> <script src="the_menu.js" /> </style> Og om evt dette er riktig Endret 12. mars 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 du kan ikke legge inn noe annet enn css i <style>, men hvis du skal importere css koder så bruker man enten <link rel> eller @import url("style.css");. Hadde du tenkt å bruke <link> så skal den være i head, men hadde du tenkt å bruke @import url("style.css"); skal den være mellom <style>. litt vanskelig å se hva du har skrevet der oppe siden du har nok tullet litt med bb koden.... Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Shit ser det. Skal fikse det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå