H4ngm4N Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvilke album er det som har bra sistelåter i form av en "epic"? Nevn både album- og låtnavn. Noe som kjennetegner disse låtene er at de er mer meldodiske enn resten av plata, og de skal helst være ganske lange. (7+ minutter er kos. ) Jeg nevner: Taake - VII (Nattestid Ser Porten Vid) Taake - VII (Hordaland Doedskvad) Ulver - Hymne VIII - Wolf and the Night (Nattens Madrigal) Ulver - Capitel V - Bergtatt - Ind I Fjeldkamrene (Bergtatt - Et Eeventyr I 5 Capitler) Emperor - Inno A Satana (In The Nightside Eclipse) Arcturus - For to End Yet Again (The Sham Mirrors) Gojira - Global Warmin (From Mars to Sirius) Windir - Journey to the End (1184) Windir - Ætti Mørkna (Likferd) Immortal - Beyond the North Waves (Sons of Norhtern Darkness) Pink Floyd - High Hopes (The Division Bell) Zyklon - An Electric Manner (Aeon) Kom med deres forslag! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Mew - Comforting Sounds (Frengers) Opeth - Blackwater Park (Blackwater Park) The Doors - The End (The Doors) Blant andre. Hvem kan unngå å elske skikkelig gode sistelåter? Edit: Skrev feil på The Doors. Endret 7. mars 2006 av nr.4 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Første som poppet opp i mitt hode var Botch - We Are the Romans, en skremmende bra avsluttning på ei noisecore skive (gregoriansk koring m.m.). Endret 7. mars 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Pink Floyd - Echoes passer vel fint inn her Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Coil - The Ape of Naples - Going up Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 opeth - to bid you farewell, på morningrise. vanvittig fin sang. radiohead - motion picture soundtrack, på kid A. pink floyd - shine on you crazy diamond parts VI - IX, på wish you were here Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Mew - Comforting Sounds (Frengers) Må legge til: Enslaved - Reogenesis (ISA) - 12 minutter med (melodisk) progressiv svartmetall-kos. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence (album med samme navn) Dream Theater - Octavarium (album med samme navn) The Flower Kings - Devil's Playground (fra "Unfold the Future") The Flower Kings - Stardust We Are (album med samme navn) Det myldrer av slike låter i progverdenen... Lenke til kommentar
CSM Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 To/Die/For - Garden of Stones (Epilogue) Dreamtale - Farewell (Beyond Reality) Moonsorrow - Sankaritarina (Voimasta Ja Kunniasta) Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Iron Maiden - To Tame A Land (Piece of Mind) Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner (Powerslave) Iron Maiden - Alexander The Great (Somewhere In Time) Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name (The Number Of The Beast) Judas Priest - Lochness (Angel Of Retribution) Bathory - The Revenge Of The Blood On Ice (Blood On Ice) Bathory - One Rode To Asa Bay (Hammerheart) Candlemass - A Sorcerer's Pledge (Epicus, Doomicus, Metallicus) F.eks Endret 8. mars 2006 av Ed Hunter Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Blind Guardian - And Then There Was Silence (A Night At The Opera) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hoobastank - The Dance That Broke My Jaw (They Sure Don't Make Basketball Shorts Like They Used To) Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Artist - Sang (Album) Bola - VM8 (Fyuti) Bola - Whoblo (Soup) Autechre - Reniform Puls (Draft 7.30) Autechre - Sublimit (Untilted) Orbital - Out There Somewhere Part 2 (In Sides) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Pink Floyd - Echoes passer vel fint inn her 5718541[/snapback] Indeed. Synes sistelåten på SoaD's skive Aerials har et episk og "mektig" preg over seg, men nå er det strengt tatt en skjult sang etter denne.. Arto that is, men den har et høytidelig preg den også synes jeg. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) hmm.. .. glem det foreløpig.. tror jeg bommet litt.. Endret 9. mars 2006 av Bone Lenke til kommentar
Frostas Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jungleland - Born To Run ( Springsteen) med en deilig sax solo Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Synes sistelåten på SoaD's skive Aerials har et episk og "mektig" preg over seg, men nå er det strengt tatt en skjult sang etter denne.. Arto that is, men den har et høytidelig preg den også synes jeg. Jeg tenkte også på Aerials, husker ikke helt hvorfor jeg valgte å ikke ta den med. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kva med Led Zeppelin - Kashmir frå Physical Graffiti? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Metallica - Ride The Lightning (Call of Ktulu) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå