Gå til innhold

Harddiskbasert MP3-spiller, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter harddiskbasert MP3-spiller, og trenger noen tips, råd og vink på veien. Jeg trenger en spiller med stor plass. Over 40GB må det hvertfall være. Radio og opptaksfunksjon er ikke nødvendig. Stor skjerm og masse fancy gadgets (inkl. minnekort, film-funksjon, bildefunksjon osv.) er tøft, men hvis det går kraftig ut over batteritid og/eller pris, er det ikke nødvendig. Spilleren må være driverløs, låtene bør helst kunne sorteres etter ID3-tagger, men å kunne sortere etter mapper er heller ikke dumt, aller helst skulle jeg hatt begge deler. Uansett må muligheten til å spille av alle sangene, i shuffle-mode, være der, samt lage egne spillelister på spilleren. EQ liker jeg egentlig ikke. Jeg vil ikke at spilleren skal tukle noe som helst med lyden på sangene. Jeg er altså avhengig av god lyd, gjerne opp mot det aller beste som kan kjøpes for penger. Stort spekter av filtyper vil jeg gjerne ha, da jeg har musikkfiler i tilnærmet alle filtyper jeg kan ramse opp på sparket. Oppdatering av spilleren med tanke på FW er greit, men ikke et must. Uansett regner jeg med at det er standard på den type spillere jeg skal ha.

Jeg kommer til å farte mye med fly og tog og greier mens jeg bruker spilleren, så god batteritid er viktig. Aller helst vil jeg at det skal være mulig å skifte batteriet når det begynner å bli gammelt og ødelagt, men dette er ikke et must (så lenge det tar en stund før noe slikt skjer). Spilleren må kunne lades fra veggen, men gjerne også fra en USB-port. "Utbygging" av batteriet, slik man kunne på enkelte MD-spillere (skru på en ekstra batteriholder og stappe nedi et AA-batteri), hadde kanskje vært greit, men er absolutt ikke et krav.

Jeg har ikke krav til design, annet enn at den ikke må være utrolig stor og stygg og unhåndterlig. Den bør ha rask overføringshastighet når den er koblet på en datamaskin, firewire er greit, men bare hvis det kommer i tillegg til USB 2. Spilleren kommer til å bli utsatt for normal påkjenning, så det trenger ikke å tåle mer enn vanlig bruk.

Merke spiller ikke noen rolle, så lenge jeg ikke betaler for mer enn jeg får tilbake. Hvor masse penger den skal koste, vet jeg ikke, men jeg har de pengene som trengs. Et par-tre tusen går nok hvertfall med.

Jeg håper noen kan hjelpe meg, gjerne også med valg av headset, selv om jeg tror jeg er ganske sikker på hva jeg kommer til å velge der.

Mvh.

Sigve Naustdal

Redigert: Det jeg ikke har nevnt av informasjon, er mest sansynlig noe jeg ikke bryr meg om.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke Creative's mp3-spillere driverløse? Jeg kommer til å kjøpe Zen Vision:M om ikke lenge. Den kan du jo vurdere.

Edit:

I tillegg kan du faktisk bruke helt vanlig klikk og dra i Windows Utforsker...
Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Forresten så tror jeg iAudio X5 kan tilfredsstille mange av dine krav.

Kapasitet: 20 - 60 GB

Formater: MP3, OGG, WMA, ASF, FLAC, WAV, MPEG4, TXT, JPG

Størrelse: 103,7 x 60,8 x 14,3 mm

Vekt: 145 gram

Batteri: Innebygd Li-Ion

Avspillingstid: Ca 14 timer

Overføringsmetode: USB 2.0

Display: 260,000 farger TFT-LCD, oppløsning 160x128

Effekt: 16 Ohm øreplugger : 20mW + 20mW

EQ: 6 + 1 brukerdefinert

Radio: Ja

Opptak: Ja (diktafon med innebygd mic pluss linje inn)

Annet: Kan fungere som USB-hub, videoavspilling, tekst- og bildevisning

Lenke til kommentar

Har X5.

Kan nevne ulemper jeg kommer på i farten:

- Jack-pluggen er ødelagt (bruksfeil, sansynligvis).

- Man må bruke playlist (m3u) for å få spilleren til å spille av i "cd"-rekkefølge.

- Man må organisere filene selv. Men å kalle det en ulempe er vel en overdrivelse. Bare å bruke Media Monkey. Men mot iPod sin ulempe med iTunes er det helt greit.

Skal sende den inn pga. Jack-pluggen. Kommer virkelig til å savne den, siden jeg bare får refundert pengene. De tar ikke inn flere hos vostok.no.

Må dermed finne en ny mp3-spiller. Kjøper mest sansynligvis ikke samme fordi jeg gjerne vil ha noe nytt.

Perfekt kan den ikke kalles. Men jeg er glad i den.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Hva mener du med at man må organisere filene selv, The_Fire? Jeg er ytterst lite interessert i å måtte bruke et program for å få musikk inn og ut av spilleren, musikksamlingen min er det god orden på, så jeg trenger heller ikke noe program som roter til den.

X5 virker veldig interessant, spesiellt i L-utgaven, men spilleren begynner å bli gammel, og fases vel snart ut. Da er egentlig en litt nyere spiller aktuell. Noen som har flere forslag?

Lenke til kommentar

Om man ikke har organisert filene (eks: \Min musikk\<Album>\<Album>\ - <Artist>\<Tittel> - <Artist>) vil ikke mp3-spilleren gjøre dette, slik iPod gjør. For deg som selv har organisert musikk-biblioteket er denne spilleren perfekt. X5 fungerer som en ekstern harddisk. Så kan man spille musikk i fra music-mappen som vises på skjermen.

Men jeg kan si at jeg har ødelagt X5-en min. Satt meg på den :wallbash:

Resultatet er et knust display (kunne vel ikke ventet noe mindre).

Er litt dårlig å formulere, så bare spørr i vei.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...