Gå til innhold

Lagre DBMS Output til fil via script

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det en enkel måte å kjøre DBMS-output direkte til fil? Jeg mener via script, ikke via høyreklikk og lagre som, ettersom jeg skal ha en automatisert test...

Har en DBA som nekter å sette opp kataloger jeg kan skrive til (i Init.ora) vha UTL_FILE, så jeg er litt stuck der...

Det jeg har er et script som setter inn data i tabeller, for så å kjøre noen backend tasks. Dette går greit. Jeg ønsker så å skrive outputten til fil i stedet for på skjerm, ettersom scriptet skal loopes en tusen/million ganger...

Det beste hadde vært om jeg kunne fått en ny fil (filnavn_01, filnavn_02 osv) for hver gang scriptet loopes, men det viktigste er å få det til fil.

Jeg bruker et PL/SQL script på en Oracle database, som jeg kjører i Toad atm...

Har sett litt på hjelpefila til Scriptrunner, og der står det at man kan redirecte output ved å:

sr.exe jsmith/jsmith@mydatabase @c:\quest scriptrunner\sga.sql

>c:\quest scriptrunner\sgaoutput.txt

Problemet er bare at jeg ikke har noen SR.exe...

:cry:

Håper noen har en løsnign, for nå er jeg sliten og frustrert :)

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lars

5715953[/snapback]

Med SR.exe mener de vel ScriptRunner??

Werner

Lenke til kommentar

Lars

5715953[/snapback]

Med SR.exe mener de vel ScriptRunner??

Werner

5716015[/snapback]

I resten av hjelpefila refererer de til QSR.exe, som er fila til scriptrunner. Jeg har forsøkt å starte den med >fil.txt attributten, men det fungerer ikke.

:)

Jeg har også forsøkt å starte og kjøre Toad fra kommandolinja (laste script og kjøre), for så å > til fil, men det går heller ikke :(

Endret av Nagaika
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom andre skulle klikke innom denne tråden fordi de lurer på det samme, så kan jeg fortelle at jeg har funnet en løsning som virker (for meg).

Løsningen lå ikke i PL/SQL, men snarerere i SqlPlus, som lar meg skrive ut det jeg vil til fil vha 'SPOOL <filnavn>'-kommandoen. Bare husk å avslutte spoolingen med 'SPOOL OFF'. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...