Gå til innhold

Overklokking av 7800gt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer bare på om det er noen her som har noen gode ideèr om hvordan jeg skal få overklokket mitt 7800gt mest mulig.

Mvh Andreas K  :w00t:

5715935[/snapback]

Evt Flash-modding av bios. Noen som har kanskje en link de kan paste?

Lenke til kommentar
Last ned RivaTuner eller legg inn coolbits registerfil.

Klokk fra driveren med coolbits eller fra rivatuner hvis du vil bruke det.

Sleng gjerne på en ny kjøler, f.eks Zalman VF-700 Cu.

Lavere støynivå og temperaturer.

5715974[/snapback]

Peiling på hvor jeg kan finne den zalman kjøleren?

Finner den nemlig ikke på prisguiden.

Lenke til kommentar
Du finner den nederst her.

5716018[/snapback]

Denne kan vel tvilsomt være så utrolig bra?

5716027[/snapback]

Og det begrunner du med hva? Du burde søke litt etter reviews på nettet, så ser du at den faktisk ér bra.

5716089[/snapback]

Hvordan fikk du forresten grafikkortet ditt opp dit de specsa?

Lenke til kommentar

5716018[/snapback]

5716027[/snapback]

Og det begrunner du med hva? Du burde søke litt etter reviews på nettet, så ser du at den faktisk ér bra.

5716089[/snapback]

5716119[/snapback]

Overklokka det vell.

Sjølv får eg kortet mitt opp i 496/1220 men med artifacts :p

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

5716018[/snapback]

5716027[/snapback]

5716089[/snapback]

5716119[/snapback]

Overklokka det vell.

Sjølv får eg kortet mitt opp i 496/1220 men med artifacts :p

5716153[/snapback]

Overklokka kun med RivaTuner eller?

Lenke til kommentar

Det finnes mange overklokkings villige 7800gt kort der ute. Jeg har aldri opplevet et mer overklokkingsvillig kort som mitt 7800gt. Dette er av merket Point Of View, blir også skrevet som pov. Med 550/1280 holder jeg nok rekorden her på forumet uten biosmodd eller voltmodd. Hvis noen har høyere klokk enn meg uten modd, så er det bare å si fra. Så jeg ikke tror at jeg høyeste oc på kortet.

Kjøling er veldig viktig for en grei resultat. Jeg har aldri testa med stock kjøleren på gt kortet mitt. Kortet ble strippa rett etter åpningen av pakka. Så jeg vet ikke hvor langt kortet vil gå uten vannkjøling. Å ha ramsinks på rambrikkene på kortet er også viktig. Så de ikke blir altfor varme, som resulterer ustabilitet eller artifacts.

Jeg klokker kun med riva tuner, og syns det funker bra. Husk å skru av test funksjonen i riva tuner, for den kan bremse oc resultatet. Med test funksjon stoppet jeg på 1250, etter å ha skrudd av testen fikk jeg hele 30mhz mer. Har fått bedre kjøling og snart nytt gpu blokk, skal se om jeg kan få til enda bedre oc på kortet.

Det som gjenstår er bare biosmodden. Håper økt spenning til kjernen kan bringe meg mot 600mhz på kjernen. Får bare krysse fingrene.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Når man flasher bios, så gjør man slik at kjernen får mer spenning. Det gjør også at kortet blir varmere, derfor er bra kjøling nesten must for overklokking over stock spenning. Økt spenning gir også høyere overklokkings potensiell. Om kortet ditt klarer 480mhz før, så vil kanskje etter biosmodd få 500mhz+.

Lenke til kommentar
Når man flasher bios, så gjør man slik at kjernen får mer spenning. Det gjør også at kortet blir varmere, derfor er bra kjøling nesten must for overklokking over stock spenning. Økt spenning gir også høyere overklokkings potensiell. Om kortet ditt klarer 480mhz før, så vil kanskje etter biosmodd få 500mhz+.

5716288[/snapback]

Høres herlig ut! Hvilken kjøling kjører du på kortet ditt da?

Lenke til kommentar

Du kan se i profilen. Det er helheten som teller :) Får Danger Den maze4 azetal gpu blokk imorgen. Det er den beste vannblokken som man får tak i til grafikkort. Bruker for øyeblikket zalman gpu blokk, holder en temp på ca 40 grader ved full load. Det er temperatur av en overklokket kjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...