Gå til innhold

Hvor mye bråker psu'en til Chieftex på 360w?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer faktisk litt på det jeg oxo siden det er på veg i posten :grin: sammen med det andre stasjet jeg venter på!

Men er det noen som vet om de dørene de selger på Microplex o.l med vidu passer til den serien? Finner ikke noe informasjon om størrelsen på det kabinettet noe sted. På Microplex står det at det er til TX og MX serien. Finner heller ikke noe om dette på sida til Chieftec.

/steinih

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 09:04, skrev larsmk:

Synes ikke den bråker no særlig. Hører den ikke spesielt godt.

Du hører den ikke noe særlig p.g.a de andre enhetene i pc'en? Kan du også nevne andre komponenter du har i pc'en? Da kan vi sammenligne om den bråker mye eller ikke.

Hva slags cpu vifte har du? kanskje denne overdøver psu? hvem vet. kan du bare fortelle litt mer.

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-09-22 11:15, skrev Divxdude:

Hvordan setter jeg ned volten på psu'en da? Hva skjer da? Mister jeg litt watt eller setter jeg bare ned hastigheten på vifta? Jeg har bestilt dette. men vil de andre på 340watt bråke mye mindre?

Framgangsmåte på hvordan jeg setter ned volten på psu'en`?

Lenke til kommentar

Hvordan setter jeg ned volten på psu'en da? Hva skjer da? Mister jeg litt watt eller setter jeg bare ned hastigheten på vifta? Jeg har bestilt dette. men vil de andre på 340watt bråke mye mindre?

Framgangsmåte på hvordan jeg setter ned volten på psu'en`?

Lenke til kommentar

Quote:

Hvordan setter jeg ned volten på psu'en da?

Framgangsmåte?

Jeg skrudde opp PSUen, kjøpte litt motstandsdings (hva heter det på fagspråket igjen?) fra Clas Olsen... og vips...

Men det ble litt varmt inne da, så jeg måtte teipe igjen noen hull slik at den varme luften fra CPU ikke kom dit osv... bruk fantasien :smile:

Lenke til kommentar

det har ingenting å si hvor mange W en psu leverer når det kommer til lyden; det er viften som er synderen

det jeg gjorde, var å finne en overgangskabel (hann + hunn molex med ledninger imellom), kutte av hann-molexen og fjerne den gule kabelen, pluss den sorte som ligger ved siden av. så stripper du 1cm av plasten på ledningen, putter kablene inn et luftehull på psu'en, kapper ledningene til viften i psu, og kobler gul (vifte) på rød (molex) og sort (vifte) på sort (molex). tvinn sammen og fest med tape eller lodd hvis du gidder. vips, 5v og lydløst.

vil du ha 7v, fjerner du de to svarte kablene på molex, og kobler gul (vifte) på gul (molex) og svart (vifte) på rød (molex)

Lenke til kommentar

min psu-vifte lager ikke lyd i det hele tatt. måtte faktisk stikke noe inn i psu'en for å sjekke om det var noe liv der :grin: men nå må det sies at chieftec'en min er lilla - og da må det jo bare være bra!

vifta i døra derimot bråkte over evne, så den gi glatt ned på 7v ganske raskt.

Lenke til kommentar

Min 340w cheiftec bråker tilnermet lik ingenting. Nå skal det også nevnes at denne regulerer hastigheten på vifta etter hvor varmt det er i strømforsyningen, dermed er også støy forskjellig fra bruker til bruker avhenging av hastigheten vifta opererer på. Jeg har selv vannkjøling på alt utstyr og hører ikke PSU vifta. Min PSU er på omtrent 24-25grader normalt og rpm på omtrent 1500-1700 på vifta i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...