fxwz Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har hørt så utrolig mye om det at man ikke skal ha sex før man er gift. Jeg mener å ha hørt om særlig en religion som slo veldig hardt ned på de/den som hadde sex før man var gift! Anyone? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis du tenker på staff, så er vel Islam hva du leter etter. Hvis ikke jeg tar helt feil, er det ikke steining for kvinnen eller noe i den gaten? Lenke til kommentar
Havana Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hvis du tenker på staff, så er vel Islam hva du leter etter.Hvis ikke jeg tar helt feil, er det ikke steining for kvinnen eller noe i den gaten? 5715806[/snapback] alt har vel med hvor strengt et følger en religion, og i kristne land i afrika er det vel også steining og omskjering av jenter om jeg ikke tar feil..... derfor blir dette egentlig absurd, siden hver av religionene blir praktisert på så mange grader av alvorlighet at det ikke er konsistent... Endret 7. mars 2006 av Havana Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Er det no vits i å spørre engang, på dette forumet ville jo alle si at muslimer er religiøse ekstremister som burde legges inn på lukket avdeling! Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Er det no vits i å spørre engang, på dette forumet ville jo alle si at muslimer er religiøse ekstremister som burde legges inn på lukket avdeling! 5716583[/snapback] Angåande generalsiering ser ikkje du ut til å vera noke bedre enn dei du angriper. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) nå var ikke posten min 100% seriøs... Masse flotte folk på hw, de har bare gitt opp Politikk, religion og samfunn delen Endret 7. mars 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
warpig Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Religoen som er strengest er vel vanskelig å si, for alle er vel imot det i teorien. Men hvilken relgion som faktisk praktiserer noen form for fysisk avstraffelse for det er vel lettere på si. Og de relgionene som faktisk praktiserer det er kristendommen (foregår ikke i vesten, men i andre ikke-vestlige land) og Islam. Men, det blir riktig å si som Havanna gjorde: derfor blir dette egentlig absurd, siden hver av religionene blir praktisert på så mange grader av alvårlighet at det ikke er konsistent Men utifra måten du formulerte deg på ville jeg tippe at det er Islam du har hørt så mye om Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 nå var ikke posten min 100% seriøs...Masse flotte folk på hw, de har bare gitt opp Politikk, religion og samfunn delen 5716653[/snapback] Då så... Lenke til kommentar
Havana Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 anyways, begge disse religionene som nå diskuteres, kristendom og islam, har såpass stor utbredning, at det kvinesynet som er representativt for gitt land hvor den religiøse delen av befolkningen er muslimer mer har med lokale tilstander og skikker[og i hvilken grad] de praktiseres....... Kvinnesynet, har for øyeblikket mer å gjøre med sivilisasjonens grense, og kontinenter å gjøre, en det har med religion, dette siden begge disse religionene har sin utbredelse hos den befolkningen som etnisk hører til europa, midt-østen afrika og asia. Og skillet går ikke mellom religion. I tyrkia, som vel er en "mellomting" med tanke på geografi, men der er det vel et bedre kvinnesyn en i den kristene/og muslimske, delen av Sudan. Og I Tyskland er det vel et bedre kvinnesyn en Iran, men det er også et mer liberalt og moderne kvinnesyn i libanan, som er muslimsk[og kristent] en det er I saudi arabia/eller deler av Nigeria som er kristne... India har vel ikke mye å skryte av de heller, kvinner blir brent på bål, "enkebål" og kvinner som er lavkaste i India og i Pakistan er vel fritt vilt. For å si det rett ut så følger kvinnesynet pararelt med om det er fanatikere som sitter ved makten uavhengig av religion... Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg vil påstå at Furphii-religionen er strengest på sex og den slags motbydeligheter. Mannen kan kun ha samleie(ordet samleie finnes ikke på furphiisk) etter fylte 54 år og da kan han kun i sjeldne tilfeller være tilstede selv. Kvinnen er mye mer frigjort, hun kan begynne å onanere i 8-årsalderen, men ikke etter hun er 12 år. Da må hun enten smugonanere(det finnes semi-offisielle onani-rom i Furphii-stan, akkurat som vi har sprøyterom). Ekteskap finnes ikke i Furphii-stan. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 hva,hvor,hvem er furpiistand, har aldri hørt om dette stedet Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg vil påstå at Furphii-religionen er strengest på sex og den slags motbydeligheter. Mannen kan kun ha samleie(ordet samleie finnes ikke på furphiisk) etter fylte 54 år og da kan han kun i sjeldne tilfeller være tilstede selv.Kvinnen er mye mer frigjort, hun kan begynne å onanere i 8-årsalderen, men ikke etter hun er 12 år. Da må hun enten smugonanere(det finnes semi-offisielle onani-rom i Furphii-stan, akkurat som vi har sprøyterom). Ekteskap finnes ikke i Furphii-stan. 5717132[/snapback] Var det en tull? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hehe, om det er sant, synes jeg muslimene er bra heldige i forhold til hva jeg trodde Men jeg regner med at det var tull. India har vel ikke mye å skryte av de heller, kvinner blir brent på bål,"enkebål". Mener å huske å ha lest om dette, og det er visstnok valgfritt om man vil brennes på bål, eller fratas så godt som alle jordiske eiendeler, og leve som tigger resten av livet, samt betaling for bønn. (linser, faktisk). Like ille er det, men det er lenge siden noen kvinne valgte bålet, så det er endel som knasker linser... (Eller blander jeg med et annet land bortved India?) Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Var det en tull? Nei, jeg måtte selv rømme fra landet, fordi statsadvokaten mente jeg fiklet for mye med meg selv. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hehe, om det er sant, synes jeg muslimene er bra heldige i forhold til hva jeg trodde Men jeg regner med at det var tull. India har vel ikke mye å skryte av de heller, kvinner blir brent på bål,"enkebål". Mener å huske å ha lest om dette, og det er visstnok valgfritt om man vil brennes på bål, eller fratas så godt som alle jordiske eiendeler, og leve som tigger resten av livet, samt betaling for bønn. (linser, faktisk). Like ille er det, men det er lenge siden noen kvinne valgte bålet, så det er endel som knasker linser... (Eller blander jeg med et annet land bortved India?) 5717287[/snapback] er india Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Var det en tull? Nei, jeg måtte selv rømme fra landet, fordi statsadvokaten mente jeg fiklet for mye med meg selv. 5717308[/snapback] Wow... Det var.. Sprøtt.. Si meg, hvor ligger landet og er du opprinnelig derfra? Lenke til kommentar
warpig Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) etter ett raskt google-søk så finner vi ut at furphii-relgionen bare var oppspinn EDIT:At noen i det hele tatt trodde på det finner jeg høyst merkverdig, er det ingen som har hørt om kildekritikk? Endret 7. mars 2006 av warpig Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Enkebålene i India kalles sati. Det er selvsagt forbudt( forbudt siden 1800-). Det er også forbudt å ikke informere om enkebål eller forholde seg passivt. Det har alikevel foregått enkelttilfeller i nyere tid på bondelandet, men det har vel bare foregått sporadiske tilfeller. Det var vel et kjent tifeller på slutten av 80-som hadde enormt med publisitet Noen kvinner gjør det frivillig, men det er også de som har blitt truet eller dopet ned Endret 7. mars 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 etter ett raskt google-søk så finner vi ut at furphii-relgionen bare var oppspinn EDIT:At noen i det hele tatt trodde på det finner jeg høyst merkverdig, er det ingen som har hørt om kildekritikk? 5717799[/snapback] Ikke overraskende. Hørtes litt bullshit ut. Litt logisk tenkning klarer fint å se det. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jeg vil påstå at Furphii-religionen er strengest på sex og den slags motbydeligheter. Mannen kan kun ha samleie(ordet samleie finnes ikke på furphiisk) etter fylte 54 år og da kan han kun i sjeldne tilfeller være tilstede selv.Kvinnen er mye mer frigjort, hun kan begynne å onanere i 8-årsalderen, men ikke etter hun er 12 år. Da må hun enten smugonanere(det finnes semi-offisielle onani-rom i Furphii-stan, akkurat som vi har sprøyterom). Ekteskap finnes ikke i Furphii-stan. 5717132[/snapback] Grunnen til at Furphii omtales lite er at de forsvant etter noen få generasjoner. :!: Endret 7. mars 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå