Sindre Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis jeg skriver veldig mange ord på en linje, Hva slags kode må jeg legge til for at den automatisk starter på neste linje sånn som er gjort i dette forumet og ikke at alt kommer i en linje. er veldig kjedelig og scrolle sidelengs... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du må bare legge inn en fast bredde på siden/div elementet som teksten er i. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Sidelengs scrolling skal du unngå ved å ikkje gjere noko spesielt, lange setninger skal automatisk dele seg opp ved enden av skjermen/containeren sin. Kan du gi oss eksempel på sider du lager der du får sidelengs scrolling kanskje? Blir langt lettare å gi deg ei løysing då Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis jeg legger dem inn i en tabell f.eks: <table width= "100%" border=1 cellspacing="0" og cellpadding="0"> <tr> <td>#1</td> <td width="15%"> tekst</td> </tr> <tr> <td>Denne blir for lang, men sikker alt det andre også</td> <td>tekst</td> </tr> </table> Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 feil1: du bruker tabeller og endel ulovlig kode feil2: du setter jo faktisk ingen bredde på td og den vil derfor bli 100% som container er. td er et block element og vil derfor strekke seg ut så langt den kan. Koden du ser etter: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"> <html lang="no"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css" media="all"> <title>Fin første skikkelige webside</title> </head> <body> <p>tekst</p> <p>Denne blir for lang, men det gjør sikkert alt annet jeg prøver å skrive, uten at jeg forstår den settningen i det heletatt...</p> <p>Tekst</p> </body> </html> CSS: body { width: 15%; } Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) 1. Denne fine siden du lager, er faktisk veldig langt fra det jeg leter etter. 2. Nei jeg har ikke satt noe width på den ene <td> den var orginalt satt til 85%, men har ikke så mye og si, sett den til så mye du vil. Poenget er at jeg skal ha en tabell, men jeg vil at den skal bryte automatisk når den kommer til kanten av skjermen, evt. den containeren som den er inne i. Men det skjer ikke. Hvordan gjør jeg dette? Edit: Hva var ulovlig kode av det jeg har skrevet egentlig? dette er jo bare et lite utdrag for og vise hva jeg mente så er jo endel mangler, men er det noe feil kode der? Endret 7. mars 2006 av Sindre Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Originalt satt 85%? Hva vil det bety? Forresten Orsus hvordan klarte du å finne sida hans? Kan ikke se at han har nevnt det ennå. Jeg har vel ikke oversett noe? Edit: jeg har oversett noe. Kodesnuten til Sindre. lol Er litt trøtt. Endret 7. mars 2006 av anderenlee Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Satt den til 85% men prøvde og få den til og begrense seg med og gjøre diverse. En ting var og ta vekk denne. Var bare den kode snutten jeg viste som han kommenterte har ikke nevn noen side. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Den koden jeg lagde var bare for å replikere den koden han kom med. kan vi få se et eksempel der dette skjer? Vet at IE har den egenskapen at content er viktigere enn css, men høres ut som om du har en slurvefeil her et sted. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Sindre: Kan det være noe med at du har mellomrom mellom width="100%" For utifra kodesnuten så ser det ut til at du har space mellom gåseøynene og erlikhetstegnet. Endret 7. mars 2006 av anderenlee Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 fant feilen, de gangene jeg har testen har jeg bare skrevet en lang string uten noen form for mellomrom. Legger jeg til noen mellomrom blir teksten delt opp sånn det passer best. men ved en lang tekst uten mellomrom vil teksten bare gå videre og fucke opp mye. Dette er riktig? Noen som har noen invendinger mot deg jeg sier nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå