fxwz Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har seg slik at mor har fått seg en slik ip-telefon løsning. For at dette skulle fungere, måtte vi sette opp den linksys-routeren vi fikk fra onecall, til å kjøre/bruke PPPOE. Når dette var gjort måtte jeg konfigurere noe på det modemet jeg fikk fra Telenor. Topcom Xplorer - brukte denne linken for å gjøre dette: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-som-modem.html Nå sliter jeg med å få inn denne trådløse SMC routeren min inn i systemet. Det eneste som fungerer nå er å koble pcen direkte til linksys routeren, ved hjelp av en nettverkskabel. Prøvde å følge en guide som jeg fant på SMCs hjemmeside: How do I configure my SMC Turbo router for a DSL Internet connection? back "In the routers web-interface -> click on login (password would be either 'blank' or 'smcadmin') -> home network settings -> WAN -> PPPoE -> more configuration -> enter the following values: * Type in the username and password that have been provided by your ISP. * Set MTU = 1440. * Set maximum idle time to zero." Når jeg har gjort dette, og sjekker statusen inne på den siden hvor jeg forandrer på disse innstillingene står det: Status: Disconnected. Noen som har litt greie på dette?SMCs "FAQ" Lenke til kommentar
mar Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Er bare den ruteren som er koblet til modemet som skal bruke PPPOE (og det ser jo ut til å være linksys ruteren). Det greieste her er å sette om SMC ruteren som et aksesspunkt. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Modemet(Topcom) får da sånn telefonledning fra veggen. Mellom ruter(Linksys) og modem har jeg en nettverkskabel. Ruteren har tre eternet porter! Skal jeg da koble nettverkskabelen fra eternet 1 og inn i WAN eller i en av de vanlige portene(Eternet?) på SMC(Trådløs ruter) Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Modemet(Topcom) får da sånn telefonledning fra veggen. Mellom ruter(Linksys) og modem har jeg en nettverkskabel. Ruteren har tre eternet porter! Skal jeg da koble nettverkskabelen fra eternet 1 og inn i WAN eller i en av de vanlige portene(Eternet?) på SMC(Trådløs ruter) 5721469[/snapback] Du setter LAN IP til SMC ruteren til en IP som er i samme IP range som LInksysen er i, så skrur du av DHCP serveren i SMC boksen. Du skal så bruke LAN porten på SMC boksen når du kobler den til Linksysen Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Modemet(Topcom) får da sånn telefonledning fra veggen. Mellom ruter(Linksys) og modem har jeg en nettverkskabel. Ruteren har tre eternet porter! Skal jeg da koble nettverkskabelen fra eternet 1 og inn i WAN eller i en av de vanlige portene(Eternet?) på SMC(Trådløs ruter) 5721469[/snapback] Du setter LAN IP til SMC ruteren til en IP som er i samme IP range som LInksysen er i, så skrur du av DHCP serveren i SMC boksen. Du skal så bruke LAN porten på SMC boksen når du kobler den til Linksysen 5722038[/snapback] Da har jeg tatt opp saken på ny, og sliter med å finne ut i hvilken ip-range linksysen er i. Har prøvd å lese manualene, men ble ikke noe klokere av det. EDIT: Se vedlegg. Er vel på rett vei nå EDIT2: Fikk det til Endret 18. juni 2006 av Smallville Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå