Gå til innhold

Samme windows på flere maskiner?

Anbefalte innlegg

Er det egentlig noe problem om man installerer samme windows på flere maskiner? Lisensen min sier at det er bare for èn bruker, men hvem er det egentlig som sjekker om jeg installerer den samme på pcn til broren min feks?

Kan jeg installere den på to maskiner hvis begge tilhører meg?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det egentlig noe problem om man installerer samme windows på flere maskiner? Lisensen min sier at det er bare for èn bruker, men hvem er det egentlig som sjekker om jeg installerer den samme på pcn til broren min feks?

Kan jeg installere den på to maskiner hvis begge tilhører meg?

Noen som vet?

5715536[/snapback]

Oprativsystemlisensen går på maskin. Det betyr: En lisens = En maskin. Det har ingenting med at det er samme eier av maskinene eller at bare en brukes av gangen.

Lenke til kommentar

5715536[/snapback]

Oprativsystemlisensen går på maskin. Det betyr: En lisens = En maskin. Det har ingenting med at det er samme eier av maskinene eller at bare en brukes av gangen.

5717407[/snapback]

Det må da vel _gå an_ ?

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

Kun en av maskinene (Windows-installasjonene) vil kunne være aktiv av gangen, du vil dermed få beskjed om å aktivere om 30 dager og ikke få gjort dette eller problemer med validering og få beskjed om at du er utsatt for piratkopiering...

Dette fordi produktnøkkelen først blir aktivert på en maskinvareløsning og "låst" til denne. Men prøv og gi tilbakemedling på hva som skjer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nå tror jeg ikke Windows har unike nøkler til hver eneste lisens de lager, mener å ha lest en plass (husker ikke hvor) at de lager sett med nøkler. Dvs at det kan være flere maskiner der ute med samme Windows cd-key... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...