Bompi89 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Vurderer og bruke en del penger på å skaffe meg utstyr til et OK hjemmestudio. Men lurer på hva jeg egentlig trenger.... Skal spille inn mest gitar-basert musikk (har gitar, forsterker). Tror ikke jeg skal bruke penger på å kjøpe mikrofoner til trommesettet mitt, men heller bruke et program (DKFH).... Ok lyd? Noen tips om brae mikseprogram hadde også vært fint! Endret 7. mars 2006 av Bompi89 Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hadde det ikke vært bedre med et "lite, brukbart hjemmestudio" i stedet for et som er "lite brukbart"? Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 hehe ja jeg tror den topicen kan vere litt misledende Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Den var ganske morsom :!: Har dessverre ikke så mye konstruktivt å bidra med, men holder deg oppe på hovedsiden til hw da. Lenke til kommentar
Bompi89 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hahahaha ...faen... jaja... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=3941 her er et utgangsponkt for de som driver mye med musikk Lenke til kommentar
Laban(NOR) Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg har selv et lite hjemmestudio og bruker m-box fra Digidesign Proo toolsLE er et medfølgende program for recording. Er meget fornøyd med det. M-box2 med proo tools 7 fåes kjøpt hos Prolyd.no Superbundle på høyre side. M-boxen fungerer som et usb basert lydkort for pc'n, eller mac'n. Lenke til kommentar
Laban(NOR) Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=3941 her er et utgangsponkt for de som driver mye med musikk 5715523[/snapback] M-Audio er også et bra kort men det må monteres fast i maskina. Pro Tools M-powered støtter M-Audio Audiophile192. Endret 7. mars 2006 av Taddy Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) M-Audio er en lydkort-produsent, og lager flere lydkort. Kjøp et på f.eks. www.procom.no. Der har de også annet som du måtte ha bruk for, som f.eks. en liten miksepult eller en mikrofonforsterer og mikrofoner. Til hjemmestudio synes jeg ikke at man behøver å bruke Pro-Tools (men vil du så kan jeg ikke stoppe deg). Alternative andre store sequensere/multitrackere er Cakewalk SONAR 5 (som jeg bruker og er veldig fornøyd) og Steinberg Cubase. Det finnes også andre, mindre alternativer fra både Cakewalk og Steinberg. Dessuten kan man f.eks. bruke FL Studio eller Reason (men med sistnevnte kan man ikke ta opp lyd). Jeg bruker Drumkit from Hell (som du, regner jeg med?) med fxPansions DR-008 som en DirectX-instrument i Sonar (kunne også brukt det som et VST-instrument). Siste anskaffelse for å få litt bedre trommer uten å bli helt blakk var en Yamaha DD-55 som er lettere å for meg å spille med enn med et MIDI-keyboard. Det finnes mange muligheter! Endret 8. mars 2006 av moskus Lenke til kommentar
Laban(NOR) Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Hvorfor ikke bruke Pro tools til hjemmestudio ? Når det gjelder pris så er vel Cakewalk sonar + Audiophile 192 litt dyrere enn Proo tools + M-box. PTLE Endret 8. mars 2006 av Taddy Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Hvorfor ikke bruke Pro tools til hjemmestudio ? Fordi det begrenser deg til å kun bruke PT-hardware (og kanskje nå også M-Audio) hvis du vil oppgradere lydkortet, og programmet støtter ikke standardene DirectX og VST. Det er heller ikke fantastisk til å redigere MIDI. Personlig synes jeg ikke det er noen grunn til å bruke ProTools før man får skikkelig hardware... Endret 8. mars 2006 av moskus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå