9374j Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei, Vi skal lage sjakkspill i 3d og driver allerede med selve spill-motoren (programmere reglene for brikkene osv.). Hvordan skal jeg begynne med å lage brikkene i JOGL og implementere brikke-egenskapene til 3d objektene i JOGL-programmeringa? Vi bruker java 1.5 og siste JOGL + netbeans. Tips? lenker? På forhånd takk! Lenke til kommentar
krigun Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 JOGL ja... Vil kanskje anbefale deg å bruke noen spillmotorer/scenegraphs for dette her, f.eks: JMonkeyengine (Veldig enkel å bruke, god tutorial på siden): www.jmonkeyengine.com LWJGL (Litt mer lavnivå, dog ikke så lavnivå som JOGL): www.lwjgl.org XITH3D (Scenegraph, akkurat som Java3D var): www.xith3d.org Men skriv gjerne ren OpenGL kode hvis du absolutt vil finne opp hjulet på nytt.. Eller har mye tid til overs. Jeg vil anbefale jmonkeyengine for dette her. Utrolig lett å bruke. PS: For sjakkspill er det jo litt uintressant, men du kan også sjekke ut odejava, morsomt opensource fysikk API: http://odejava.org/ Lenke til kommentar
9374j Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Ok, herlig... jeg driver og ser på det nå, men må jeg ha CVS? Lenke til kommentar
krigun Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ok, herlig... jeg driver og ser på det nå, men må jeg ha CVS? 5720139[/snapback] CVS er alltid greit å ha. Uansett. Lenke til kommentar
9374j Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Hjelper lite når det er pensum og man må bruke Java opengl;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå