Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi skal lage sjakkspill i 3d og driver allerede med selve spill-motoren (programmere reglene for brikkene osv.). Hvordan skal jeg begynne med å lage brikkene i JOGL og implementere brikke-egenskapene til 3d objektene i JOGL-programmeringa? Vi bruker java 1.5 og siste JOGL + netbeans. Tips? lenker?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JOGL ja...

 

Vil kanskje anbefale deg å bruke noen spillmotorer/scenegraphs for dette her, f.eks:

 

JMonkeyengine (Veldig enkel å bruke, god tutorial på siden): www.jmonkeyengine.com

 

LWJGL (Litt mer lavnivå, dog ikke så lavnivå som JOGL): www.lwjgl.org

 

XITH3D (Scenegraph, akkurat som Java3D var): www.xith3d.org

 

Men skriv gjerne ren OpenGL kode hvis du absolutt vil finne opp hjulet på nytt.. Eller har mye tid til overs. Jeg vil anbefale jmonkeyengine for dette her. Utrolig lett å bruke.

 

PS: For sjakkspill er det jo litt uintressant, men du kan også sjekke ut odejava, morsomt opensource fysikk API: http://odejava.org/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...