Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst hus, oppsett av ruter mot ngt ruter

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg ny leilighet og planlegger å ha minst mulig kabler i huset. Er student så det blir ting i budsjett klassen. I den forbindelse har jeg tenkt å sette opp trådløstnett og koble dette sammen med en kombinert printer og diskserver. Forslaget mitt kan dere se her.

Det jeg lurer på er om andre har prøv linkende løsninger før sine nettverk. Har brebånd fra ngt og som dere ser av forslaget tenker jeg å anskaffe en trådløstruter slik at jeg kan bruke switch kontaktene mot printer og diskserveren. Noen som har erfaring med hvordan dette fungerer? Blir det komplikasjoner med to rutere i nettverket?

Har tenkt å anskaffe trådløs styring av alle lys i rommet også, men vet ikke om det finnen noen standar som går f.eks på Wlan o.l ennå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har akkurat fått meg ny leilighet og planlegger å ha minst mulig kabler i huset. Er student så det blir ting i budsjett klassen. I den forbindelse har jeg tenkt å sette opp trådløstnett og koble dette sammen med en kombinert printer og diskserver. Forslaget mitt kan dere se her.

Det jeg lurer på er om andre har prøv linkende løsninger før sine nettverk. Har brebånd fra ngt og som dere ser av forslaget tenker jeg å anskaffe en trådløstruter slik at jeg kan bruke switch kontaktene mot printer og diskserveren. Noen som har erfaring med hvordan dette fungerer? Blir det komplikasjoner med to rutere i nettverket?

Har tenkt å anskaffe trådløs styring av alle lys i rommet også, men vet ikke om det finnen noen standar som går f.eks på Wlan o.l ennå?

5715190[/snapback]

Ja, to routere i samme nettverk med NAT vil skape problemer. Gå heller for et rent accesspunkt.

Når det gjelder den lista du har satt opp så fungerer ikke den.

Lenke til kommentar

5715190[/snapback]

Ja, to routere i samme nettverk med NAT vil skape problemer. Gå heller for et rent accesspunkt.

Når det gjelder den lista du har satt opp så fungerer ikke den.

5715582[/snapback]

Hvorfor skulle ikke den fungere? Det må da gå ann å deaktivere ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...