Gå til innhold

Havari snart! Chipsetkjøler til Gigabyte GA-K8NF-9

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gigabyte GA-K8NF-9 der chipsetkjøleren har begynt å lage ulyder. Det virker som om viftebladene tar borti et eller annet. Dette er selvfølgelig irriterende støymessig og bekymringsverdig med tanke på at den antagelig tar kvelden før eller siden. Med min flaks blir det sikkert før.

Hovedkortet mitt leveres i to utgaver, en med viftebasert chipsetkjøler og en med vifteløs chipsetkjøler. Jeg har som du forhåpentligvis har forstått den viftebaserte.

Legg merke til at forlengelsen av PCI Express x16 sporet går over chipsetkjøleren og mitt 7800GT er såpass langt at det må gå over kjøleren. Derfor må kjøleren være relativt lav.

ga_k8nf-9a-564x376.jpg

Dette er den vifteløse versjonen.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny chipsetkjøler?

Kan jeg for eksempel bruke en Taisol chipsetkjøler, 5VDC?

s054008s7t_380.jpg

Jeg har egentlig mest lyst på en vifteløs så hvis noen vet om en slik som passer hadde jeg blitt glad.

Eventuelt kan jeg kanskje bare kan feste en passende kjøleribbe på chipsettet. Noe ala en Zalman HSI chipsetkjøler?

zmvhs1_380.jpg

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bump!

5724242[/snapback]

vist ikke hket ditt har vifte så kan jo du sikkert bruke alle mulige kjøler til og kjøle hket med :tease: d`Du kan jo skikkert ligge noen gammel cpu vifter rundt på hket de gjør sikkert en gode jobb : :w00t:

Endret av HuXLo
Lenke til kommentar
Bump!

5724242[/snapback]

vist ikke hket ditt har vifte så kan jo du sikkert bruke alle mulige kjøler til og kjøle hket med :tease: d`Du kan jo skikkert ligge noen gammel cpu vifter rundt på hket de gjør sikkert en gode jobb : :w00t:

5729930[/snapback]

Om du leser hve DR.Ittsekk skriver så skriver han:

"Hovedkortet mitt leveres i to utgaver, en med viftebasert chipsetkjøler og en med vifteløs chipsetkjøler. Jeg har som du forhåpentligvis har forstått den viftebaserte.

Med andre ord Dette...

Lenke til kommentar

Så ganske smalt ut ja..

Zalman HSI chipsetkjøler er vel mest ment for skjermkort såvidt jeg forstår(typisk 6600GT i kombinasjon med zalman vga kjøler), hullavstanden er 43mm så du må nesten måle.

Taisol virker som mer rett valg, eneste det er dumt det ikke står mål men siden det er en chipset kjøler og lavprofil så skal den passe de fleste..

Spire kan også være et alternativ men det virker ikke som den er lavprofil, målene er på 40 mm x 40 mm x 12 mm.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt med intet mindre enn to chipsetkjølere.

303858.jpg

Denne skal klippes, files og bankes på slik at den passer inn under mitt 7800GT. . .

311640.jpg

. . . og denne skal jeg bruke ettersom ”klippe, file, banke og banne”-forsøket kommer til å bli mislykket.

Lenke til kommentar
Bump!

5724242[/snapback]

5729930[/snapback]

Om du leser hve DR.Ittsekk skriver så skriver han:

"Hovedkortet mitt leveres i to utgaver, en med viftebasert chipsetkjøler og en med vifteløs chipsetkjøler. Jeg har som du forhåpentligvis har forstått den viftebaserte.

Med andre ord Dette...

5729950[/snapback]

LOL :tease::tease::tease: eg såg jo på bilde at han ikke hadde vifte da

Endret av HuXLo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...