Gå til innhold

Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2045: Godt tilbud?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er på jakt etter en bærbar PC som ikke trenger å yte noe som helst grafikkmessig. I min søken kom jeg over Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2045

- Pentium Centrino 1.73GHz, 2MB cache, 533Mhz FSB

- 512MB DDR2 533MHZ

- DVD+/- rw Dual layer (+R)

- 15.4-inch TFT WXGA

- ATI Mobility™ Radeon® X300 graphics

- HDD 80GB S-ATA 5.400 RPM

- WLAN

- Win XP Professional (N)

Det hele til den nette prisen av 6995,-

Mitt spørsmål blir da: Er ikke dette et helt ok tilbud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da rett rimelig. Minner om feilprising. Men prisene svinger mykje for tida så er vel rett.

Den kosta 1000+ meir for ikkje så lenge sidan.

Om eg ikkje husker heilt feil så hadde denne modellen liten batterikapasitet i forhold til v2040.

Lenke til kommentar

Enig, den ser grei ut. Men legg merke til at bildet er falskt. det viser en fin 4:3 skjerm, men i teksten står det noe annet. Den som ikke ser så nøye etter og -i likhet med meg helst ikke vil ha bredskjerm- risikerer å bli skuffet når pakken åpnes.

Det er ikke første gang jeg ser slikt.. Forsøker man å lure intetanende til å kjøpe bredskjerm?!

Lenke til kommentar

Dette er usedvanlig mye for pengene. Dersom maskinen møter kravene du har til en bærbar pc er det bare å løpe og kjøpe!

Og i motsetning til forrige poster (?) ser jeg det som en fordel at skjermen er widescreen, men selvsagt viktig å være klar over hva en faktisk får.

Olav

Lenke til kommentar
Det var da rett rimelig. Minner om feilprising. Men prisene svinger mykje for tida så er vel rett.

5714992[/snapback]

Er nok ingen feilprising. Min Amilo PRO v2045 er alt sendt fra Mpx.no.

Noen som vet om det er mulig å bytte ut skjermkortet på sikt? I og med at det er Intel's 915-brikkesett i kombinasjon med Radeon X300 skjermkort så antar jeg at det er et pci-express skjermkort som står i.

Lenke til kommentar
Selvom det er pci-express så betyr det ikke at det er lett å bytte skjermkort. Jeg tror du kan bare legge fra deg den ideen.

5715707[/snapback]

Tanken var heller at fagfolk, les Fujitsu-Siemens, skulle gjøre det. Hovedsaken er hvorvidt om skjermkortet kan byttes eller ei.

Lenke til kommentar

Rett skal være rett. Jeg tok litt hardt i da jeg skrev kr 800,- for en ram-brikke. Dagens pris på 512 Mb ram til min PC er kr 558,- fra Komplett. Denne typen oppgraderinger er alltid lurt å gjøre med èn gang. Personlig syns jeg 1 Gb ram er absolutt minimum. Selv vurderer jeg å kjøpe en ekstra brikke og oppgradere til 2 Gb.

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...