Gå til innhold

Problemer med å få start på en gammel pc.

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har fått tak i en del eldre deler og vi har bygd opp en pc av de. Han har et asus p4s533 mx (rev. 2) hovedkort og skal bruke det interne skjermkortet foreløpig. Det som er tingen er at det kommer ikke bilde på skjermen når vi prøver å starte den. Det jeg har vurdert er at den personen som hadde delene før brukte skjermkort og har derfor slått av det interne. Han har heller ikke egen ram chip og jeg er ikke sikker på om det er internt eller om det enn må ha det.

Noen som harnoen kloke ord å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En kompis av meg har fått tak i en del eldre deler og vi har bygd opp en pc av de. Han har et asus p4s533 mx (rev. 2) hovedkort og skal bruke det interne skjermkortet foreløpig. Det som er tingen er at det kommer ikke bilde på skjermen når vi prøver å starte den. Det jeg har vurdert er at den personen som hadde delene før brukte skjermkort og har derfor slått av det interne. Han har heller ikke egen ram chip og jeg er ikke sikker på om det er internt eller om det enn må ha det.

Noen som harnoen kloke ord å dele?

5714735[/snapback]

Riktig Rambrikke må man ha....

Lenke til kommentar
Hmm... Da må det være noe større feil. det vil vel komme skjermbilde selv om man prøver å starte en pc uten minnet?

5714760[/snapback]

Som regel biper ALLE PCer og nekter å starte (uten å vise noe på skjermen!) hvis det ikke er noe minne i maskinen. Har du glemt å koble til den lille PC-speakeren, hører du selfølgelig ingen lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...