anal_fabet Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 En kompis av meg har fått tak i en del eldre deler og vi har bygd opp en pc av de. Han har et asus p4s533 mx (rev. 2) hovedkort og skal bruke det interne skjermkortet foreløpig. Det som er tingen er at det kommer ikke bilde på skjermen når vi prøver å starte den. Det jeg har vurdert er at den personen som hadde delene før brukte skjermkort og har derfor slått av det interne. Han har heller ikke egen ram chip og jeg er ikke sikker på om det er internt eller om det enn må ha det. Noen som harnoen kloke ord å dele? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis jeg ikke husker feil, så vil kortet skru tilbake til det integrerte kortet hvis man tar ut AGP- kortet. Brukte et slikt kort for å få fyr på et par disker her en dag, og det gikk helt greit. Bare startet opp uten skjermkort, og det ble altså aktivert. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hmm... Da må det være noe større feil. det vil vel komme skjermbilde selv om man prøver å starte en pc uten minnet? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 1. du kan resette CMOS (bruk jumper) 2. Du kan bruke et AGP eller PCI kort fra en annen maskin for å komme inn på maskinen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 En kompis av meg har fått tak i en del eldre deler og vi har bygd opp en pc av de. Han har et asus p4s533 mx (rev. 2) hovedkort og skal bruke det interne skjermkortet foreløpig. Det som er tingen er at det kommer ikke bilde på skjermen når vi prøver å starte den. Det jeg har vurdert er at den personen som hadde delene før brukte skjermkort og har derfor slått av det interne. Han har heller ikke egen ram chip og jeg er ikke sikker på om det er internt eller om det enn må ha det.Noen som harnoen kloke ord å dele? 5714735[/snapback] Riktig Rambrikke må man ha.... Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hmm... Da må det være noe større feil. det vil vel komme skjermbilde selv om man prøver å starte en pc uten minnet? 5714760[/snapback] Som regel biper ALLE PCer og nekter å starte (uten å vise noe på skjermen!) hvis det ikke er noe minne i maskinen. Har du glemt å koble til den lille PC-speakeren, hører du selfølgelig ingen lyd. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Ok, takker. Da blir det å skaffe litt minne å teste videre med da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå