mysjkin Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg lager en applikasjon som genererer en htmlfil. Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å la brukeren åpne filen direkte i sin standard webbrower, men hvordan? Det er vel det samme som å åpne en xls fil i excel eller for den saks skyld å få en .pas fil til å dukke opp i et editorvindu i delphi, må da være en eller annen kommando som åpner en fil i 'default' applikasjonen... Lenke til kommentar
KodeHode Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg lager en applikasjon som genererer en htmlfil. Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å la brukeren åpne filen direkte i sin standard webbrower, men hvordan? Det er vel det samme som å åpne en xls fil i excel eller for den saks skyld å få en .pas fil til å dukke opp i et editorvindu i delphi, må da være en eller annen kommando som åpner en fil i 'default' applikasjonen... 5714692[/snapback] Kan enkelt gjøres ved å benytte API kallet "ShellExecute" ShellExecute(0, 'open', 'www.wtek.no', '', '', 0); Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Den fikk jeg ikke til, men du satt igang leting på riktig sted, så jeg kom over TBrowseURL. Drar den inn som en standard action, og så acBrowseUrl.URL:=htmlfile; acBrowseUrl.ExecuteTarget(Sender); Værre var det ikke, men vanskelig når man ikke finner riktig hjørne å lete i... M. Endret 7. mars 2006 av mysjkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå