tore- Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Satt her og leste hw.no sin dual-mp guide, som viste at i spill hjalp det lite med dual cpu. men hvordan er det med dette i linux? Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hei!, for å kunne kjøre to prosessorer må du ha aktivert SMP støtte i kernel. Mvh ahrain (Glenn R. Brekke) Lenke til kommentar
tore- Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 er ikke dum, jeg tenkte mer på ytelse Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Hmm...hvis du skal ha dual til spill, så leser man jo på alle steder at dual er mere til servere og slikt, og at single er mer til spill... Kjøp deg en P4 du gutten min :wink: Lenke til kommentar
tore- Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 er jo ikke det som er spørsmålet, jesus, cluet er jo at i WINDOWS er det slik at det IKKE hjelper med dual cpu i spill... Men nå lurer jeg på om det i linux vil ta nytte av dette? Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Et kort svar vil være "nei" Et litt lengre et vil være "Ja, om spillet programmeres for å kjøre multithreads".... Men, det er ikke spill i dag. Dual kjøres på servere, single cpu kjøres for spill. P4 kjøpes av en rik pappa. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Quote: Den 2002-09-22 12:14, skrev Dozer:Dual kjøres på servere, single cpu kjøres for spill. Sier hvem? Det trenger jo **** ikke være en server for å være dual... herregud..! arg... dumme folk som tror de vet bedre Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: Den 2002-09-22 12:31, skrev tore-:Sier hvem? Det trenger jo **** ikke være en server for å være dual... herregud..! arg... dumme folk som tror de vet bedre Argh.. Dumme folk som blir irriterte når folk svarer på det du lurer på! Kommer i farta på kun et spill som utnytter dual CPU; Q3. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 nå trenger jo ikke akkuratt q3 så mye cpu med dagens topp cpuer :smile: men takk for svaret.... er alle nye ID games, som RTCW SPM eller? Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quake 3 har støtte for flere CPU'r hvis SMP er på i kernel. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Doom3 vil også støtte en dual setup. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Skulle finnes dual agp og cpu hk. Dual p4 2,8gigz og asus gf4 ti4600 SWEET Lenke til kommentar
TRS Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-22 10:30, skrev tore-:er ikke dum, jeg tenkte mer på ytelse I et forum er det vel hensikten og ta for seg at den som spør ikke kan så mye slik at de kan hjelpe dem best mulig....eller hva? Så med andre ord, det at han sa med SMP støtte i kernel, det var da bare til hjelp. :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Alle spill basert på Quake 3 motoren har vel SMP støtte. Så har du dilla på Quake 3, Medal Of Honor: Allied Assault og sånt så er det jo fett. Men de færreste spill har støtte for Dual. Så du vil ikke få utnyttet Dual systemet ditt maksimalt. Hadde vært en fordel å ikke vært så forbanna sinna. Folk visste jo ikke at du hadde peil på Linux, da du ikke sa noe om det. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Greit nok om spill ikke har SMP støtte, men gjerne har nyere OS det. (WinNT-etterkommere, selvf 99% av alle *nix's. Kernel-level threads) Det vil si at duals vil fungere mer effektivt stort sett uannsett. Menneh om du vil oppdage forskjeller i spillet er nok lite sansynlig. Man må bare huske at der kjøres gjerne andre ting enn et spill på en maskin, selv når man spiller. Jeg har selv hørt at halflife (CS) fungerte _veldig_ bra i X ved hjelp av wine (og lignende), på et dual system. Mye takket være linux. -Dante Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 spill er optimalisert for en cpu og en gpu... dvs at du vil få lite ut av dual... dual hovedkort er generellt ikke optimalisert for spill - dvs dårlig(ere) agp ytelse... ergo - hvis det er kun spill som gjør at du vurderer dual, dropp det :smile: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Nå er jeg verken dual-cpu eller noen Linux-ekspert, men det er kanskje mulig (som i WinNT-OS'er tror jeg) å sette hvilken prosess som kjører på hvilken CPU? Da kan man jo sette spill-prosessen (etter man har starta spillet) på en cpu aleine, og dermed har man én dedikert cpu til spillet sitt Fint om noen har kommentarer til dette Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 dual cpu er ikke verdt skryten til ALLE vennene dine om du ikke får brukt det, har en dum kompis som kjøpte seg dual MP til godt over 28k, og alt han ville var å spille CS og RA2 :wink: man får det ikke mer skøy av å tenke på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå