Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen har sluttet å laste Windows...

Anbefalte innlegg

Har fått inn en maskin, fra en kamerat. Den sluttet plutselig å laste Windows, etter restart.

Får opp vinduet med spørsmål om å starte i safe mode, siste fungerende eller normal.

Uansett hva vi velger, laster harddisken filer i under et halvt sekund, også stopper den. Ingenting mer skjer, uansett hvor lenge vi venter.

Tenkte vi skulle legge windows inn på nytt. Trykte F6 for tredjeparts drivere, slik at jeg fikk lagt til SATA drivere. CD'en lastet filer inn i minnet, og kom til det punktet hvor man har fin blå skjerm, med tekst nede i bunn hvor det står "Setup is starting Windows." Da stopper alt. Ingen reaksjon i det hele tatt etter det.

Begynner å bli litt varm i toppen nå... :(

Noen som har et tips eller to?

Forresten... Hovedkortet er et Asus A8N32SliDeluxe.

XP3200 prosessor

2stk Crucial PC3200 512MB matchede brikker i Slot A1 og B1

Samsung Spinpoint HD080HJ SATA harddisk

Endret av Bisarre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det problemet der hadde jeg for etpar uker siden.... jeg mått koble fra den disken som jeg hadde brukt som c disk og instalere win på en av de andre diskene når jeg da kom inn i win etterpå var det bare å slå av pc`n koble til den disken jeg hadde koblet ut og så hente ut det jeg trengte av dokumenter osv fra den disken jeg veit ikke hva det kommer av men jeg prøvde og prøvde lenge men ingenting annet hjalp

Endret av crom7icc
Lenke til kommentar

Vært i bios og satt den til standard instillinger? Ofte har den også "safe mode" innstilligner.

men ellers...

All feilsøking av dette slaget har bare en fremgangsmåte egentlig.

1. Fjern absolutt all hardware du kan fjerne, slik at du står igjenn med absolutt minste system som trengs for å starte opp pc'en.

2. Test 1 og 1 komponent i en ANNEN maskin som er frisk, og kjør litt omfattende tester for hver gang.

3. Test 1 og 1 friske komponenter i maskinen som ikke fungerer og kjør tester for hver gang.

Man bør da klare å finne frem til den komponenten som feiler.

Har man ikke reservedeler, eller et annet system å teste i så lever da maskinen til noen som kan gjøre den jobben. 1000 ting på forskjellige plasser kan føre til denne type feil.

Forstår man ikke hvordan dette skal gjøres så kontakt da support til din pc leverandør, eller kontakt et firma som kan fikse pc'en din

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, sjekk minneinnstillingene i bios, det er nemlig et stadig tilbakevendende problem med disse hovedkortene at de setter feil innstillinger på minnet. Dersom du sjekker hos minneprodusenten hvilke innstillinger de anbefaler, vil du ofte oppleve at det er andre enn de hovedkortet setter selv. Da må du inn manuelt og endre dem. Windows-innstallasjonen er uhyre følsom for akkurat denne feiltypen.

Lenke til kommentar

Det er dette jeg også sliter med. Men med litt tukling her og der kommer jeg litt lengre enn det nå... Nå ståpper min instalasjon på "Lager liste over filer som skal kopieres"... Faen så irriterende. Men takk for tipset om å sjekke hvilke instillinger RAMen skal ha... Må prøve det :D

Lenke til kommentar
Har fått inn en maskin, fra en kamerat. Den sluttet plutselig å laste Windows, etter restart.

Får opp vinduet med spørsmål om å starte i safe mode, siste fungerende eller normal.

Uansett hva vi velger, laster harddisken filer i under et halvt sekund, også stopper den. Ingenting mer skjer, uansett hvor lenge vi venter.

Tenkte vi skulle legge windows inn på nytt. Trykte F6 for tredjeparts drivere, slik at jeg fikk lagt til SATA drivere. CD'en lastet filer inn i minnet, og kom til det punktet hvor man har fin blå skjerm, med tekst nede i bunn hvor det står "Setup is starting Windows." Da stopper alt. Ingen reaksjon i det hele tatt etter det.

Begynner å bli litt varm i toppen nå... :(

Noen som har et tips eller to?

Forresten... Hovedkortet er et Asus A8N32SliDeluxe.

XP3200 prosessor

2stk Crucial PC3200 512MB matchede brikker i Slot A1 og B1

Samsung Spinpoint HD080HJ SATA harddisk

5714556[/snapback]

Hei, har du funnet ut hvordan du fikser problemet? Har nøyaktig samme feilen på mitt abit av8 hk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...