erik54 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei, tenker å kjøpe meg motorola v3i fra england, for da koster den ca 1700kr. Men hva koster det å få den inn til norge? er det noen som har erfaring med å handle mobiler fra utenlanske nettsider?? jeg ringte posten og de skulle ha 175kr i gebyr for å ta den inn i landet. men i den annonsen for mobilen står det at det er free shipping og no taxes. så jeg vet ikke om de betaler det eller om jeg må gjøre det selv?? Lenke til kommentar
Gadgetelsker Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du må regne med å betale 25% moms på verdien av tlf+frakten. At det står free shipping er ok, men har du sjekket at det ikke bare gjelder UK? Er redd for at det koster deg mer enn det smaker...... Lenke til kommentar
erik54 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Du må regne med å betale 25% moms på verdien av tlf+frakten.At det står free shipping er ok, men har du sjekket at det ikke bare gjelder UK? Er redd for at det koster deg mer enn det smaker...... 5714312[/snapback] skulle være free shipping worldwide mener jeg.. må regne med da å betale 25%mums og 175 i gebyr da.. blir ca litt over 2200kr. for en ny motorola er det mye? lurer på hvordan det er med sms da? er det innlagt æ ø å ? Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det er IKKE mye nei... ÆØÅ er ikke i telefonen og koster 400,- hos Zodiac. Det er 25% moms pluss tollavgifter og eventuell frakt.... Denne koster 2990,- billigst i Norge Lenke til kommentar
erik54 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 hm, jaja. med alle kostnade det blir i tillegg til mobilen så er det jo snart ingen vits i å kjøpe den i utlandet. sparer bare noen hundre kroner. jeg har noen slektninger i USA så kanskje de kan kjøpe den og sende den til meg.? da slipper jeg vel å betale moms og skatter så lenge den blir sent som en gave? og ikke vanlig oppkrav pakke.? Lenke til kommentar
Gadgetelsker Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 jeg har noen slektninger i USA så kanskje de kan kjøpe den og sende den til meg.? da slipper jeg vel å betale moms og skatter så lenge den blir sent som en gave? og ikke vanlig oppkrav pakke.? 5714419[/snapback] Thats right Gave med verdi under 200,- da slipper du å sponse staten Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis ikke reglene er forandret siden sist jeg sjekket, har gadgetelsker feil. Så vidt jeg husker er det slik at du må betale moms på kjøp over 200 kroner, mens gaver er momsfrie opp til 1 000 kroner. Noen som har peiling på om det er mulig å fikse amerikanske menyer med norsk i-tap? Lenke til kommentar
Gadgetelsker Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis ikke reglene er forandret siden sist jeg sjekket, har gadgetelsker feil. Så vidt jeg husker er det slik at du må betale moms på kjøp over 200 kroner, mens gaver er momsfrie opp til 1 000 kroner. 5716760[/snapback] My bad Du har helt rett ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå