ZolidZnak Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har et aldri så lite problem med den nye pcen min. Problemet er at lydkortet og nettverkskortet ikke vil fungere samtidig! Veldig irriterende, og det endte i flere systemkrasj før jeg ble tvunget til å røske ut nettverkskortet. Etter det fungerte alt bra. Jeg finner ingen ressurskonflikter i Windows, men i enhetsbehandling står det at nettverkskortet og lydkortet ikke kan startes opp. Snodige greier. Lydkortet er av typen Soundblaster Live! og nettverkskortet er 3COM Ethernet greier. Det hadde jo vært morsomt å kunne bruke begge samtidig da.. ;P Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Sikkert gjort allerede, men.. prøvd å flytte litt rundt på kortene? Sette lydkort og nettverkskort i to andre PCI-spor enn de kortene vanligvis står i? Lenke til kommentar
ZolidZnak Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Jepp...har nok prøvd det ja. Funker fortsatt ikke. :sad: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Sikkert et dumt spørsmål... Men uansett, siden du ikke har nevnt noe om det. Fungerer nettverkskortet hvis du ikke har i lydkortet? Lenke til kommentar
ZolidZnak Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 Javisst, begge fungerer så lenge det andre kortet ikke er der. Det er bare når begge to er i samtidig at det ikke fungerer. Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Har hatt samme problemet selv. Løsning var å putte inn gode gamle AWE64 Gold ISA Det funket også når eg byttet ut creative kortet med ett ikke-creative kort... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 1. Hvilken innstilling har BIOS på PnP OS? 2. Er nettverkskortet PCI? Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Sikkert et dumt spørsmål.. ..men har du sjekket IRQ-innstillingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå