Gå til innhold

19"Lcd eiere = overkill med et toppkort?

asad

Anbefalte innlegg

Siden den høyeste oppløsningen på skjermen er 1280x1024, er det da litt "Bortkasta" for eiere av 19"lcd skjermer å kjøpe skjermkort til oppimot 6k?

Så en test på hw.no for ikke lenge siden, og forskjellen mellom x1900xt og gf7800gt var ikke så stor på oppløsingen jeg nevnte ovenfor.

noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortkasta og bortkasta.. Har du pengene og verdsetter god grafikk, så er det bare å svi av 6k.

Du skal da iallefall kunne slå på all eye-candy og fortsatt ha overhead..

Noe du også vil ha fremover en stund :)

(Men det er ikke så stor forskjell på kortene til 6k og de til 3k ;))

Lenke til kommentar

de råeste spilla med max grafikk vil kreve mer enn 7800GT på 1280*1024.

jeg har snitt på ca 45 frames i fear med mitt system, helt uten AA/AF. sjekk profilen min for specs.

når jeg tenker etter så var dette med rammen klokka i grenseland for hva den liker på mitt hk. skal kjøre en test når jeg kommer hjem i dag, kjører for tiden med rammen på avslappa 241mhz. ved 250+ så får jeg noen heng av og til som skaper problemer. selv om jeg ikke fikk heng i fps testen så betyr det ikke at det var noe som buga der, for jeg har hatt bedre score før på samme klokk rett etter reboot.

men konklusjon: du trenger nok ikke x1900xtx/7900gtx, men hakket over 7800gt er nok å foretrekke.

alternativt så har jo netshop 7800gt til 2350,- denne uka. kjøp to dersom du kan kjøre sli, og du får syk ytelse for en fin pris. (bare husk å han nok power til å kjøre det)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
de råeste spilla med max grafikk vil kreve mer enn 7800GT på 1280*1024.

jeg har snitt på ca 45 frames i fear med mitt system, helt uten AA/AF. sjekk profilen min for specs.

når jeg tenker etter så var dette med rammen klokka i grenseland for hva den liker på mitt hk. skal kjøre en test når jeg kommer hjem i dag, kjører for tiden med rammen på avslappa 241mhz. ved 250+ så får jeg noen heng av og til som skaper problemer. selv om jeg ikke fikk heng i fps testen så betyr det ikke at det var noe som buga der, for jeg har hatt bedre score før på samme klokk rett etter reboot.

men konklusjon: du trenger nok ikke x1900xtx/7900gtx, men hakket over 7800gt er nok å foretrekke.

alternativt så har jo netshop 7800gt til 2350,- denne uka. kjøp to dersom du kan kjøre sli, og du får syk ytelse for en fin pris. (bare husk å han nok power til å kjøre det)

5714155[/snapback]

Ok. SKal ikke kjøpe helt enda. venter til oblivion kommer ut, og tester med ati/nvidia kort er blitt gjort. Får se da hva som yter best. Angående de korta hos netshop, så foretrekker jeg et bra kort framfrom 2 mindre bra, for å si det sånn. Fungerer rammen din helt stabilt på disse timingsa? Det var jo utrolig bra til å være pc4000 må jeg si :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...